• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تداوم بازداشت ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده در اعتراضات سراسری، در بلاتکلیفی

تداوم بازداشت ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده در اعتراضات سراسری، در بلاتکلیفی

پیام جوان: بیش از شش ماه از بازداشت ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده در اعتراضات سراسری سال گذشته، می‌گذرد و او کماکان در زندان مرکزی کرج در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه‌ای از فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای کرمی می‌گوید: «آقای کرمی علیرغم گذشت ۱۹۶ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند ۱۵ ندامتگاه مرکزی کرج به سر می‌برد.»

تلاش‌ها برای آزادی موقت آقای کرمی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

آزار و اذیت خانواده و فشار برای اعترافات اجباری

ماموران امنیتی در زمان بازداشت آقای کرمی، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌ های بانکی خانواده وی را نیز مسدود کردند.

در طول مدت بازداشت این دادخواه، بارها خانواده او مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند. در یکی از این موارد، روز دوازدهم آبان‌ درحالی که بیش از ۷۰ روز از دستگیری ماشالله کرمی می‌گذشت، همسر و فرزند او در پی «هجوم‎ های چندباره» ماموران به منزل شان، ناچار به ترک خانه شدند.

کیفرخواست با اتهامات سنگین

در ۲۹ آذر سال جاری، کیفرخواست ماشالله کرمی توسط شعبه یازده دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهاماتی همچون «عضویت در دسته‌جات و جمعیت به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری» صادر شد.

خانواده آقای کرمی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در خصوص او اطلاع رسانی نکنند. همچنین آنها برای برقراری تماس تلفنی و تردد روزمره خود، با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

  Australian Senate candidate Steve Dickson quits over strip club videos

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعلام کرده بود که فشارهای سنگین به ماشالله کرمی برای پذیرش اتهامات «کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات مردم» وارد شده است و امکان دارد که فیلم اعترافات اجباری او نیز در آینده پخش شود.

حمایت بین‌المللی

هلگه لیمبورگ، نماینده پارلمان آلمان از حزب سبز که کفالت سیاسی محمدمهدی کرمی را برعهده داشت، اعلام کرد کفالت سیاسی پدر و وکیل او را هم پذیرفته است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان