• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • میشائیل رشکه، مدیر اجرایی سابق بایرن مونیخ: سرمربی در بایرن در فرایند جذب بازیکن دخالت کمی دارد

میشائیل رشکه، مدیر اجرایی سابق بایرن مونیخ: سرمربی در بایرن در فرایند جذب بازیکن دخالت کمی دارد

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، مدیران بایرن مونیخ رسما اعلام کردند که توماس توخل در پایان فصل بایرن را ترک خواهد کرد. این سرمربی بعد از قرار دادن بایرن در موقعیتی که ممکن است از سال ۲۰۱۱ تا به امروز موفق به فتح هیچ‌یک از جام‌های بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا نشود موقعیت خود را در باشگاه از دست داد. رشکه در مورد شرایط این روزهای بایرن با خبرنگار بیلد صحبت کرد.

سقوط توخل در بایرن؟
“گاهی اوقات همه چیز آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، حتی اگر مربی، تیم و باشگاه از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به نظر می‌رسد در حال حاضر در بایرن در چنین وضعیتی است، بنابراین این تصمیم اخراج تعجب‌آور نیست. در هر صورت، دیدن اینکه این شوک چه با تیم می‌کند، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. فکر می‌کنم این امکان وجود دارد که انرژی جدیدی در همه آزاد شود، زیرا بازیکنان برای یا علیه مربی خود بازی نمی‌کنند، بلکه برای باشگاه، هواداران و در نهایت برای خودشان بازی می‌کنند.”

مکس ابرل و کریستوف فروند در بهار تیم جدید را بدون داشتن جانشینی برای توخل برنامه‌ریزی خواهند کرد. آیا این امکان‌پذیر است؟
“هر مربی که به بایرن نقل مکان کند، همیشه یک تیم کامل را دارد که خودش آن را جمع و جور نکرده است. برنامه‌ریزی و جذب بازیکن برای تیم عمدتاً بر عهده باشگاه و افراد مسئول آن است، زیرا آنها تصمیمات ورزشی و اقتصادی را می‌گیرند که معمولاً مستقیما مربوط به باشگاه است. اهمیت استراتژیک یک بازیکن برای چندین سال خواهد بود و تصمیم درباره آن کار یک مربی نیست. البته بهتر است که مربی در این فرایند حضور داشته باشد. اما به بایرن توصیه می‌شود که اکنون راهبرد را در همه جهات تعیین کند و لزوما نمی‌تواند تا مربی جدید صبر کند.”

  بایرن مونیخ حاضر بود در پنجره نقل و انتقالات زمستانی 90 میلیون یورو برای جذب رونالد آرائوخو پرداخت کند

از تجربه کار خود با گواردیولا یا آنچلوتی: یک سرمربی در مونیخ چقدر در تصمیمات نقل و انتقالات دخالت دارد؟
“درگیر نکردن چنین کارشناسانی سهل‌انگاری خواهد بود. به عنوان مثال، پپ گواردیولا تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر خرید تیاگو و ژابی آلونسو داشت. اما او در مورد خرید یوشوا کیمیش و کینگزلی کومان کاملا به ما اعتماد کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان