• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • نگاه بانک مرکزی اروپا به زندگی مالی بیت کوین در میان نوسانات فعلی قیمت

نگاه بانک مرکزی اروپا به زندگی مالی بیت کوین در میان نوسانات فعلی قیمت

پیام جوان: به گزارش اقتصادآنلاین، بانک مرکزی اروپا یک پست وبلاگی با عنوان “آخرین موضع بیت کوین” در ۳۰ نوامبر منتشر کرد که خلاصه ای از زندگی مالی بیت کوین در میان نوسانات فعلی قیمت است.

با این حال، به جای ترسیم تصویر کلی بیت کوین، تنها کاستی های آن به تصویر کشیده شد.

این مقاله که توسط اولریش بیندسیل و یورگن شاف، مدیر کل و مشاور بانک مرکزی اروپا نوشته شده است، می گوید که بیت کویبن در مسیر بی ربطی قرار دارد.

او همچنین ادعا کرد که بیت کوین به سختی برای تراکنش های حقوقی استفاده می شود و توجه نظارتی که در حال حاضر از سوی قانون گذاران در سراسر جهان دریافت می کند، می تواند “به عنوان تاییدیه” اشتباه درک شود.

علاوه بر این، به بانک‌ها در مورد تعامل با ارز دیجیتال هشدار داد زیرا می‌تواند اعتبار آنها را لکه‌دار کند.

در توییتر، این سازمان توییت کرد که هرگونه تثبیت قیمت بیت کوین ممکن است به طور مصنوعی باشد.

با این حال، جامعه کریپتو مانند همیشه نیز آماده پاسخگویی برای رد کردن و دفاع از خود است.

این توییت به تنهایی از سوی بانک مرکزی اروپا صدها پاسخ دریافت کرد و جامعه کریپتو ادعاهای موجود در مقاله را بررسی و پیشینه نویسندگان آن را برجسته کرد.

یکی از مخاطبان در مورد گذشته اولریش بیندسیل در توییتی به تضاد منافع احتمالی او اشاره کرد، زیرا او مقالات مختلفی در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و موارد استفاده از آنها نوشته است.

کاربر دیگری گفت، در حالی که آنها سعی کردند خود را به روز بخوانند، ادعاهایشان مبنی بر عدم استفاده از بیت کوین برای معاملات قانونی، قدیمی بود.

  دلیل جالب توجه برای افزایش قیمت امروز بیت کوین

برخی دیگر از کاربران به دسامبر ۲۰۲۱ اشاره کردند که پیش بینی های نادرست بانک مرکزی اروپا مبنی بر کاهش تورم در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

در همین راستا، کاهش ارزش یورو در برابر بیت کوین نیز به عنوان مقایسه در میان بسیاری از پاسخ‌ها بود.

در همین حال، صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر اتحادیه اروپا گسترش می‌یابند، به طوری که Bitpanda اخیراً مجوز تاسیس را در آلمان دریافت کرده و جمینای در ایتالیا و یونان چراغ سبز دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان