زن ۳۰ ساله کارتن خواب در سرمای تهران جان باخت

پیام جوان: تهران – بامداد پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه، جسد زن ۳۰ ساله کارتن خوابی که بر اثر سرمای شدید جان خود را از دست داده بود، در محدوده کلانتری “آیت الله سعیدی” تهران کشف شد.

به گزارش وبسایت “دیده‌بان ایران”، این زن از ترس آن که به کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد برده شود، از رفتن به گرمخانه‌های زنان سرباز زده و به ایستگاه بی.آر.تی پناه آورده بود.

این وبسایت خبری در ادامه می‌نویسد که دلیل فرار و بی‌اعتمادی معتادان متجاهر از گرمخانه‌ها این است که علیرضا زاکانی زمانی که سکان شهرداری را به دست گرفت، “قرارگاه اجتماعی” را تشکیل داد تا با جمع‌آوری و ترک اجباری معتادان متجاهر، “چهره شهر را بزک کنند.”

بر اساس این گزارش، این اقدام شهرداری باعث شد که اعتماد معتادان به گرمخانه‌ها از بین برود و آنها در سطح شهر پراکنده شوند تا به دست ماموران نیفتند و به کمپ‌های ترک اجباری اعزام نشوند. اتفاقی که این زن ۳۰ ساله کارتن‌خواب را به کام مرگ فرستاد.

حمله به مرکز شبانه‌روزی زنان و فرار مددجویان

در همین رابطه، مرداد ماه سال ۱۴۰۱ هم‌زمان با هشدارها و نگرانی شورای شهر پایتخت از گسترش پاتوق‌های افراد معتاد در تهران، مدیر موسسه “نور سپید هدایت” که یک مرکز شبانه‌روزی کاهش آسیب‌های زنان است، از حمله ماموران شهرداری تهران به این مرکز و فرار مددجویان از آن جا خبر داده بود.

سپیده علیزاده، مدیر این موسسه، در توییتی خطاب به علیرضا زاکانی، شهردار تهران، اعلام کرده بود که زنان “معتاد بی‌خانمانی” که به گرمخانه‌های شهرداری اعتماد کرده بودند، در پی این حمله “در خیابان‌ها و پاتوق‌های شهر خوابیدند تا طعمه شما نشوند.”

  Trump changed U.S. policy toward Libya. This is why it matters.

جمع‌آوری معتادان متجاهر و وعده‌های شهردار

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی وعده داده بود که “تمامی معتادان متجاهر” را جمع‌آوری کند.

همچنین امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی شهرداری تهران گفته بود که قرار است سپاه پاسداران در حوزه اجتماعی شهرداری پایتخت نقش‌آفرینی کند و “سپاه، قرارگاه خاتم و گروه‌های جهادی” در محله‌های تهران مستقر شوند تا “کفالت اجتماعی” را به عهده بگیرند.

مرگ زن کارتن خواب بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد

مرگ زن ۳۰ ساله کارتن خواب در سرمای تهران بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورده و ضرورت توجه به وضعیت آسیب‌پذیرترین افراد جامعه را به وضوح نشان می‌دهد.ش

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان