• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • متهم شدن شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی در رشت به هواداری از یک حزب سیاسی

متهم شدن شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی در رشت به هواداری از یک حزب سیاسی

پیام جوان: همسر شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی در رشت، خبر داد که او به هواداری از یک حزب سیاسی متهم شده است و افزود: اتهامات سنگین وارد شده به همسرش به خاطر فعالیت های مدنی نشان از «عمق ترس و کینه شان از فعالان مستقل کارگری است.»

به گزارش صدای آمریکا، سیروس فتحی در صفحه ایستاگرام خود افزود که با وکیل تسخیری شریفه محمدی صحبت کرده و شاهد مجموعه ای از برخورد های خلاف قانون در پرونده بوده که در نوع خود بی نظیر است.

آقای فتحی تاکید کرد که «هواداری از یک حزب سیاسی که شریفه هیچ باوری به آن ندارد تا شکنجه و آسیب رساندن به او از جمله اتفاقات رخ داده برای این فعال مدنی است.»

او بدون توضیح بیشتر نوشته بود که «هیچ سند و مدرک و یا اعترافی مبنی بر گناه‌کار بودن شریفه وجود ندارد.»

به طور معمول، مقام های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، فعالان سیاسی و صتفی را به هواداری از احزاب و سازمان های مخالف و نیز اقدامات امنیتی متهم می کنند.

شریفه محمدی روز ۱۴ آذر در رشت از سوی دست ماموران حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت و پس از چند روز به زندان سنندج منتقل شد.

یک تشکل کارگری در ایران خبر داد که این فعال کارگری، ششم اسفند، از زندان سنندج به زندان لاکان رشت منتقل شده، اما در دوران بازجویی در سنندج مورد ضرب و شتم بازجوها قرار گرفته است.

در همین حال، اخبار منتشر شده در روز ۲۲ اسفند حاکی از آن است که قرار بازداشت شریفه محمدی، با وجود نیاز فوری به جراحی «عفونت انگشت پا» تمدید شد و شعبه ۴ دادگاه انقلاب اسلامی رشت نیز با تودیع قرار وثیقه مخالفت کرد.

  محکومیت ۵ سال زندان برای داود رضوی، عضو هیئت رئیسه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان