اجاره‌های نجومی ونکوور، مانع خرید خانه برای مستاجران

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، اجاره‌های سرسام‌آور در ونکوور، رویای خرید خانه را برای بسیاری از مستاجران این شهر به یغما برده است.

گزارش سالانه اجاره نشینان کانادا در سال ۲۰۲۴ که توسط رویال لوپیج منتشر شده، نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از مستاجران ونکوور بیش از نیمی از درآمد خود را صرف اجاره ماهانه می‌کنند. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین ملی ۱۶ درصد است.

در حالی که یک سوم از کانادایی‌ها در واحدهای اجاره‌ای زندگی می‌کنند، این رقم در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

با این حال، چشم‌انداز خرید خانه برای بسیاری از مستاجران، به ویژه جوانان، تیره به نظر می‌رسد.

نظرسنجی اخیر این شرکت املاک نشان می‌دهد که اگرچه بیش از یک چهارم از مستاجران کانادایی قصد دارند در دو سال آینده خانه‌ای بخرند، اما این رقم برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به ۴۰ درصد می‌رسد، ۶۹ درصد از مستاجران می‌گویند که به زودی قصد خرید خانه ندارند.

نبود توان مالی، مانع اصلی خرید خانه برای مستاجران است. بیش از نیمی از این افراد (۵۴ درصد) می‌گویند که درآمدشان برای خرید خانه در محله‌ی دلخواهشان کافی نیست. این رقم برای مستاجران ۱۸ تا ۳۴ ساله به ۶۱ درصد افزایش می‌یابد.

مشکل دیگر، پیش‌پرداخت است. نیمی از مستاجرانی که قصد خرید خانه در دو سال آینده را دارند، می‌گویند پیش‌پرداخت آن‌ها کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

در کانادا برای خانه‌هایی که با کمتر از ۲۰ درصد پیش‌پرداخت خریداری می‌شوند، بیمه‌ی وام مسکن اجباری است.

چالش دیگر، یافتن خانه در محدوده بودجه است.

  نگهداری مرغ شاخدار به عنوان حیوان خانگی در ونکوور مجاز شد

تنها ۹ درصد از مستاجران ونکووری اطمینان دارند که می‌توانند در شعاع ۱۵ کیلومتری محل فعلی خود خانه بخرند.

در حالی که ۴۰ درصد از مستاجران این شهر که توان خرید در منطقه‌ی فعلی خود را ندارند، باید برای یافتن خانه‌ی مناسب بیش از ۵۰ کیلومتر دورتر بروند.

قیمت‌های بالای مسکن در ونکوور در مقایسه با سایر شهرهای کانادا به وضوح قابل مشاهده است.

مستاجران ونکوور ۲۷ درصد از درآمد خود را صرف اجاره می‌کنند، در حالی که این رقم در تورنتو ۱۹ درصد و در مونترال ۱۰ درصد است.

با وجود افزایش عرضه اجاره در ونکوور، تقاضا برای زندگی در این شهر محبوب همچنان بالا است.

نینا نودسن، مدیر املاک در رویال لوپیج ساسکس، می‌گوید: «اگرچه رقابت در بخش اجاره در حال بهبود است، اما توانایی پرداخت هزینه همچنان برای مستاجران ونکوور که با برخی از بالاترین قیمت‌های اجاره در کشور مواجه هستند، یک چالش باقی مانده است.»

او در ادامه به تمایل برخی از مستاجران برای خرید ملک در بازارهای ارزان‌تر و اجاره دادن آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا برای خرید محل سکونت اصلی خود پس‌انداز کنند.»

با این حال، قوانین سخت‌تر استانی در مورد اجاره، برخی از مالکان بالقوه را از بازار خارج کرده که این امر می‌تواند به کمبود عرضه اجاره در ونکوور و افزایش بیشتر قیمت‌ها بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان