• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • اثر بهبود روابط دیپلماتیک تهران و ریاض بر بازار ارز تهران

اثر بهبود روابط دیپلماتیک تهران و ریاض بر بازار ارز تهران

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بررسی قیمت دلار در چند وقت اخیر نشان می دهد که حضور قوی بازارساز و مداخله این نهاد در بازار تهران و مجاور موجب شده است اکثر معامله‌گران فعلا ترجیح دهند به جای بازیگر، نظاره‌گر باشند.

طبق بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران، نرخ دلار در معاملات نقدی چند وقت اخیر در یک محدوده خاص زندانی شده است و حجم خرید و فروش ها کاهش پیدا کرده است.

در این میان نرخ حواله درهم نیز افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرده و همین امر بر نوسان محدوده قیمت دلار در روزهای اخیر اثر گذار بوده است.

اثر بهبود روابط دیپلماتیک تهران و ریاض
بیشتر کارشناسان اقتصادی و سیاسی معتقدند که یکی از دلایل اصلی درجا زدن نرخ دلار در یک محدوده خاص ناشی از سیگنال های سیاسی از جمله بهبود روابط دیپلماتیک تهران و ریاض بوده است.

رویترز با اشاره به بازگشایی سفارت ایران در ریاض بعد از سال‌ها، نوشت: براساس گزارش شاهدان عینی، باورود تیمی برای بازدید از سفارت ایران در ریاض، درب‌های سنگین این ملک، امروز بعد از سال‌ها باز شد. رویترز نوشت: این مرکز دیپلماتیک، ساعاتی بعد از آنکه وزارت خارجه ایران از اعزام یک هیات فنی به عربستان خبر داد، بازگشایی شد.

در شرایط فعلی با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه و بسته بودن بازار رسمی در روز جمعه، بیشتر فعالان بازار ارز باور دارند که معامله‌گران در روز پنجشنبه رفتار احتیاطی خواهند داشت و بی‌محابا اقدام به خرید و فروش‌های هیجانی نخواهند کرد.

  افزایش قیمت دلار در معاملات بازار آزاد در اولین روز آبان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان