• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • جنگ بر سر نام فرودگاه! سانفرانسیسکو با تغییر نام فرودگاه اوکلند به دادگاه می‌رود!

جنگ بر سر نام فرودگاه! سانفرانسیسکو با تغییر نام فرودگاه اوکلند به دادگاه می‌رود!

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، شهر سانفرانسیسکو روز دوشنبه با تغییر نام فرودگاه اوکلند به “فرودگاه بین‌المللی خلیج سانفرانسیسکو اوکلند” توسط مقامات بندر این شهر، به طرح شکایت قانونی متوسل شد.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که مقامات اوکلند در تلاش برای جذب مسافران بیشتر به این شهر در شرق خلیج سانفرانسیسکو، به دنبال تغییر نام فرودگاه این شهر هستند. با این حال، این طرح به دلیل سردرگمی که برای مسافران ایجاد می‌کند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

دیوید چیو، دادستان شهر سانفرانسیسکو، در نامه‌ای به هیئت کمیسیونرهای بندر اوکلند، استفاده از عبارت “سانفرانسیسکو” در نام جدید فرودگاه را نقض حق انحصاری علامت تجاری SFO دانسته و خواستار لغو این طرح شده است.

چیو و ایوار سی.ساترو، مدیر فرودگاه SFO، معتقدند که تغییر نام فرودگاه اوکلند، مسافران ناآشنا با جغرافیای خلیج سانفرانسیسکو را به اشتباه می‌اندازد و آنها تصور می‌کنند که فرودگاه اوکلند (OAK) با SFO ارتباط تجاری دارد.

آنها همچنین تاکید می‌کنند که این تغییر نام برای مسافران بین‌المللی که ممکن است به زبان انگلیسی مسلط نباشند، بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

مقامات سانفرانسیسکو مدعی هستند که این شهر از سال ۱۹۲۷ از نام “فرودگاه سانفرانسیسکو” یا “فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو” برای فرودگاه خود استفاده می‌کند و همچنین مالکیت ثبت‌نام‌های تجاری فدرال ایالات متحده برای این نام‌ها و علامت تجاری SFO را در اختیار دارد.

جالب توجه است که فرودگاه SFO حتی در سانفرانسیسکو واقع نشده و در شهرستان سن ماتئو قرار دارد.

باربارا لزلی، رئیس هیئت کمیسیونرهای بندر اوکلند، که حامی اصلی تغییر نام این فرودگاه است، مدعی است که این اقدام به نفع اقتصاد منطقه خواهد بود و از بیش از ۳۰ هزار شغل و ۱٫۶ میلیارد دلار درآمدزایی محافظت می‌کند.

  لوس گاتوس دستور جوشاندن آب‌های لوله کشی را لغو کرد

هنوز مشخص نیست که سرانجام این جدال چه خواهد شد. مقامات اوکلند اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا در روز پنجشنبه در مورد این موضوع رای‌گیری کنند.

این خبر بار دیگر تنش‌ها بین دو شهر سانفرانسیسکو و اوکلند را آشکار می‌کند و به نظر می‌رسد که حل این مشکل به آسانی میسر نخواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که دادگاه در این پرونده چه حکمی صادر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان