• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • شهر سن لئاندرو به دلیل خشونت غیرقانونی علیه مرد معلول ۳.۹ میلیون دلار غرامت می‌پردازد

شهر سن لئاندرو به دلیل خشونت غیرقانونی علیه مرد معلول ۳.۹ میلیون دلار غرامت می‌پردازد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، شهر سن لئاندرو روز دوشنبه اعلام کرد که ۳.۹ میلیون دلار به یک مرد دارای معلولیت ذهنی که در سال ۲۰۱۹ توسط افسران پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، غرامت می پردازد.

سورل شیفلت ۳۷ ساله در حالی که لباس شخصیت ناروتو از انیمه را پوشیده بود، در اوایل صبح روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹ با دو افسر پلیس روبرو شد. به گفته وکلای شیفلت، او با بازرسی شدن موافقت کرده بود، اما زمانی که از او خواسته شد دستانش را پشت سر بگذارد، ترسیده و فرار کرده است.

دو افسر، اسماعیل ناوارو و آنتونی پانتوجا، شیفلت را تعقیب کردند و به او با باتوم و شوکر برقی حمله کردند. شیفلت در اثر این حمله دچار دو خونریزی مغزی و پارگی شانه شد که نیاز به چندین عمل جراحی داشت.

هیچ یک از افسران به دوربین همراه خود مجهز نبودند و فیلمی از این حادثه وجود ندارد. با این حال، آنها به ضرب و شتم شیفلت اعتراف کرده اند و ادعا می کنند که او سعی کرده به آنها حمله کند.

وکلای شیفلت این ادعاها را رد می کنند و می گویند که موکلشان به دلیل معلولیت ذهنی خود، در درک وضعیت و پاسخ به دستورات پلیس مشکل داشته است.

آدانت پوینتر، وکیل حقوق بشر شیفلت، گفت: «این افسران با خشونت غیرقانونی خود حقوق اساسی آقای شیفلت را نقض کردند. این توافق غرامت گامی در جهت عدالت برای او و خانواده اش است.»

این توافق پس از یک دعوی حقوق بشر که توسط وکلای پوینتر و بوئنا در اوکلند به نمایندگی از شیفلت مطرح شده بود، حاصل شد.

  تیراندازی در اوکلند، دریافت خدمات از Comcast را دچار وقفه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان