• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • دادگاه ۱۲ فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان در رشت برگزار می‌شود

دادگاه ۱۲ فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان در رشت برگزار می‌شود

پیام جوان: منابع حقوق بشری از برگزاری دادگاه ۱۲ فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان که در مرداد ماه سال جاری در شهرهای مختلف گیلان بازداشت شده بودند، در روز پنجشنبه دهم اسفند ماه در رشت خبر دادند.

سارا جهانی، هومن طاهری، یاسمین حشدری، شیوا شاه‌سیاه، نگین رضایی، واحده خوش‌سیرت، متین یزدانی، آزاده چاووشیان، زهره دادرس، زهرا دادرس، جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا، اسامی این فعالان هستند که قرار است در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی حاضر شوند.

ماموران حکومتی در اواخر مرداد ماه با یورش به منازل این افراد در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن آنها را بازداشت کرده بودند. پس از گذشت حدود دو ماه، با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

اداره اطلاعات گیلان بدون ارائه هیچگونه سندی مدعی شد که بازداشت‌شدگان قصد «اقدامات خرابکارانه» داشتند. فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز از کشف و ضبط «مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات جرم تبلیغ علیه نظام و وسایل ارتباط با شبکه‌های معاند» از مخفیگاه این افراد خبر داده بود.

دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی سابقه طولانی در وارد کردن اتهامات مشابهی به فعالان سیاسی، صنفی و مدنی دارند. اتهاماتی که همیشه از سوی این فعالان رد شده است.

بر اساس گزارش VOA

  فعالان آذربایجانی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شدند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان