• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • توماج صالحی بار دیگر در دادگاه محاکمه می‌شود؛ درخواست برای تحقیقات مستقل سازمان ملل

توماج صالحی بار دیگر در دادگاه محاکمه می‌شود؛ درخواست برای تحقیقات مستقل سازمان ملل

پیام جوان: صفحه کاربری توماج صالحی در شبکه اجتماعی “ایکس” که توسط نزدیکان او اداره می‌شود، از برگزاری یک دادگاه دیگر برای این رپ‌خوان معترض در روز ۲۶ اسفند خبر داد.

در این پست، ضمن اشاره به اتهام “نشر اکاذیب” علیه توماج صالحی، این اتهام “واهی” خوانده شده و مسئولان قوه قضائیه به “نشر اکاذیب به دستور برخی عناصر امنیتی” متهم شده‌اند.

این صفحه همچنین با اشاره به “حمله وحشیانه” و “بدون مستندات قانونی” ماموران امنیتی به توماج صالحی، “پرونده‌سازی” و “دادگاه پشت درهای بسته” برای او را محکوم کرده است.

صفحه توماج صالحی تاکید کرده که “هر حکمی جز تبرئه و آزادی توماج صالحی، بی‌عدالتی و ظلم آشکار است” و او “جرمی مرتکب نشده” و “تنها به علت سناریوسازی‌های عوامل امنیتی به طور غیرقانونی در حبس است.”

در این پست، از سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر این نهاد خواسته شده تا تحقیقات مستقلی را در مورد پرونده توماج صالحی آغاز کنند.

صفحه توماج صالحی با اشاره به “حمایت او از تظاهرات زن زندگی آزادی، دفاع از حقوق بشر و انتقاد از نقض حقوق بشر رژیم” به عنوان دلایل ربوده شدن، شکنجه و زندانی شدن او، از تحمل ۲۵۲ روز سلول انفرادی و آزار و اذیت او خبر داده است.

همچنین به حکم ۷ سال حبس برای توماج صالحی، اشاره شده که یک سال آن به دلیل ویدئویی منتشر شده توسط او و بدون حضور وکیلش صادر شده و ۶ سال دیگر به دلیل “ربوده شدن اولیه” اوست.

این صفحه با اشاره به نیاز فوری توماج صالحی به جراحی به دلیل شکستگی پا، تاکید کرده که او “باید فورا و بدون قید و شرط مرخص شود” و “مدرکی دال بر شکنجه او” وجود دارد.

  اجرای برگردان انگلیسی ترانه «برای» شروین حاجی‌پور توسط رعنا منصور

پیشتر نیز حکم یک سال حبس توماج صالحی در دادگاهی مخفیانه و بدون حضور وکیل تایید شده بود.

این حکم در حالی صادر شده که “هیچ‌گونه مستندات قانونی توسط قضات ارائه نشده و صرفاً بر طبق دستور نهادهای امنیتی” بوده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان