افزایش نگران‌کننده‌ی افراد بی‌خانمان برای اولین بار، در ناپا

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، تعداد کلی افراد بی‌خانمان در شهرستان ناپا در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است، اما در عین حال شاهد افزایش نگران‌کننده‌ای در افرادی هستیم که برای اولین بار بی‌خانمان شده‌اند.

این خبر بر اساس داده‌های اولیه‌ی سرشماری نقطه‌ای (Point-in-Time) سال ۲۰۲۴ منتشر شده است که سالانه برای اندازه‌گیری شیوع بی‌خانمانی انجام می‌شود. ارقام نهایی در ۲۱ می در یک رویداد مشترک بین شهر و شهرستان ارائه خواهد شد.

با وجود کاهش کلی، ۵۰ درصد از افراد شمارش‌شده (۲۱۳ نفر) برای اولین بار بی‌خانمان شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی افزایش نسبت به ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۳ است. مقامات این افزایش را “نگران‌کننده” می‌دانند.

لیندا وینرایش، سخنگوی شهرستان ناپا، می‌گوید که این آمار نشان‌دهنده‌ی مشکلات اقتصادی و مسکن در منطقه است که خارج از کنترل سیستم پاسخ به بی‌خانمانی است.

او می‌گوید: “اگر نرخ افراد بی‌خانمان برای اولین بار ثابت می‌ماند، تعداد کل افراد بی‌خانمان در سرشماری امسال ۳۷۹ نفر می‌شد، نه ۴۲۳ نفر – یعنی شاهد کاهش ۲۵ درصدی بودیم.”

با این حال، این کاهش کلی، پایین‌ترین رقم از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ است. در سال ۲۰۲۳، ۵۰۶ نفر، در سال ۲۰۲۲، ۴۹۴ نفر و در سال ۲۰۲۰، ۴۶۴ نفر بی‌خانمان بودند.

تلاش‌های شهرستان برای گسترش خدمات پناهگاهی به کاهش تعداد افرادی که در فضای باز یا خودرو زندگی می‌کنند، کمک کرده است. تعداد افراد ساکن در پناهگاه‌ها ۳۴ درصد و تعداد افراد بی‌سرپناه ۴۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

جنیفر پالمر، مدیر خدمات مسکن و بی‌خانمانان شهرستان ناپا، می‌گوید که عوامل متعددی در بی‌خانمانی افراد نقش دارند و شرایط هر فرد یا خانواده منحصر به فرد است. او همچنین می‌گوید که در حالی که وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده هر دو سال یک بار سرشماری نقطه‌ای را الزامی می‌کند، ناپا تصمیم گرفته است این کار را به صورت سالانه انجام دهد.

  سقوط درخت عظیم بر روی 2 اتومبیل پارک شده در سن حوزه

پالمر می‌گوید: “داده‌های سرشماری نقطه‌ای به ما کمک می‌کند تا با درک اینکه برنامه‌ها و خدمات ما تا چه حد به افراد و خانواده‌های بی‌خانمان کمک می‌کنند، به طور واقعی به نیازهای جامعه رسیدگی کنیم.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان