Waymo به سانی‌ویل می‌آید، اما مقامات محلی خواهان کنترل بیشتر هستند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، شرکت تاکسی خودران Waymo قصد دارد خدمات خود را به سانی‌ویل در South Bay گسترش دهد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که مقامات محلی خواهان نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد این خودروها در جاده‌ها هستند.

در حال حاضر، Waymo مجوز فعالیت در بخش‌هایی از شهرستان سن‌ماتئو را دریافت کرده است. با این حال، این موضوع نگرانی‌هایی را در بین مقامات محلی ایجاد کرده است، چرا که آن‌ها هیچ اختیاری بر نحوه عملکرد این خودروها در حوزه قضایی خود ندارند.

سناتور ایالتی دیو کورتزه در تلاش است تا با ارائه لایحه SB 915 به سنا، این مشکل را حل کند. این لایحه به دولت‌های محلی اجازه می‌دهد تا پس از دریافت مجوز ایالتی توسط شرکت‌ها، سیاست‌هایی در مورد خودروهای خودران وضع کنند.

کورتزه استدلال می‌کند که دولت‌های محلی با جزئیات مناطق خود آشنایی بیشتری دارند و توانایی بهتری برای تطبیق با فناوری‌های در حال تغییر دارند. او همچنین می‌گوید که این لایحه به نفع ایمنی عمومی است، چرا که به نیروهای امدادی اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم سیستم‌های این خودروها را غیرفعال کنند.

هیئت نظارت شهرستان سانتا کلارا در اقدامی نمادین از لایحه کورتزه حمایت کرده است. ناظر اوتو لی می‌گوید: «ما مسئول امنیت عمومی، شرایط جاده‌های محلی و نیروهای امداد خود هستیم. ما باید در این فرآیند مشارکت داشته باشیم تا جان انسان‌ها را نجات دهیم و عابران پیاده، رانندگان و مسافران را در امان نگه داریم.»

Waymo در حال حاضر در حال آزمایش خودروهای خودران خود در مانتین‌ویو است و گفته است که خدمات خود را در سانی‌ویل در عرض چند هفته آینده راه‌اندازی خواهد کرد. این شرکت می‌گوید که با مقامات محلی در مورد نگرانی‌های آن‌ها گفتگو می‌کند و متعهد به همکاری با آن‌ها برای اطمینان از ایمنی و کارآمدی خدمات خود است.

  سانفرانسیسکو میزبان کنفرانس APEC در هفته آینده

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان