• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • وضعیت قیمت دلار در بازار امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت قیمت دلار در بازار امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

پیام جوان: به گزارش تجارت‌نیوز؛ قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۵۰۰ تومانی به پله هشتم از کریدور پنجم برگشت. امروز نیز قیمت دلار در محدوده‌های مذکور در بازه ۵۰ تومانی نوسان دارد.

فعالان بازار ارز معتقدند حرکت رنج دلار متاثر از دخالت سیاست‌گذار و کاهش تقاضا است. آنها می‌گویند بازارساز در تلاش است با ارزپاشی عرضه و تقاضا را در تعادل نگه دارد. برخی از فعالان بازار نیز معتقدند سیاست‌گذار با ارزپاشی قیمت دلار را در بازار آزاد مهار کرده است.

تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند اگر قیمت دلار از نیمه کانال ابتدایی کریدور ششم فراتر رود، روند صعودی این اسکناس آغاز خواهد شد؛ در غیر این صورت بازار در حرکت رنج قرار خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی احتمال تداوم روند رنج را بالا می‌دانند و معتقدند تعطیلات هفته جاری به رکود بازارها دامن زده است. کارشناسان اقتصادی کاهش بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی را به عوامل بنیادی خارج از تحلیل‌های اقتصادی وابسته می‌دانند.

یورو ۶۳ هزار تومانی شد
گفتنی است قیمت درهم امروز با رقم ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز چهارشنبه ۴۰ تومان ارزان شد. قیمت تتر روی رقم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومانی در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۱۵۰ تومانی با قیمت ۷۵ هزار و ۱۲۰ تومانی در حال معامله است و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار ۹۳۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۲۰۰ تومانی دارد.

گفتنی است اسکناس دلار و حواله دلار امروز ۱۰۰ تومان گران شد. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۲۸۰ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۲۷۸ تومان عرضه شد.

  قیمت دلار و یورو در بازار آزاد تهران - چهارشنبه 28 مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان