• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • وزیر امور خارجه قطر: منتقدان میزبانی قطر از جام‌جهانی، مغرور هستند

وزیر امور خارجه قطر: منتقدان میزبانی قطر از جام‌جهانی، مغرور هستند

پیام جوان: «منتقدان میزبانی قطر از جام‌جهانی مغرور هستند»، وزیر امور خارجه قطر با این جمله به انتقادها در زمینه برگزاری جام جهانی در این کشور واکنش نشان داد

به گزارش ایران اینترنشنال، شیخ محمد بن عبدلرحمان آل ثانی، در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه خبری اسکای گفت: آدم‌ها نمی‌توانند بپذیرند، کشوری کوچک در خاورمیانه میزبان جام‌جهانی است. او پوشش رسانه‌ای منفی از قطر را بر پایه اطلاعات غلط توصیف کرد و گفت: چه دعوت به تحریم جام جهانی، چه کسانی که نمی‌خواهند برای تماشای جام جهانی به قطر بیایند، تصمیم نهایی با خودشان است. اما چرا می‌خواهند مردم را از حضور و لذت بردن از جام جهانی محروم ‌کنند؟

برگزاری جام جهانی در قطر به علت انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نقض گسترده حقوق بشر در این کشور، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های برای تماشاگران از جمله در زمینه مصرف مشروبات الکلی و روابط جنسی خارج از ازدواج و همچنین ممنوعیت نمایش نمادها در حمایت از اقلیت‌های جنسی و جنسیتی با انتقادهای زیادی روبرو است

صحبت‌های وزیر امور خارجه قطر پس از انتقادها و ابراز نگرانی‌ برخی از مقام‌های کشور آلمان در زمینه نقض حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در قطر مطرح شده است. از جمله نانسی فه‌زر، وزیر کشور دولت فدرال آلمان که خواستار تضمین امنیت جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس در زمان برگزاری این تورنمنت شده بود.

اخیرا سازمان دیده‌بان حقوق بشر، با انتشار گزارشی از چند مورد بازداشت و آزار و اذیت اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در قطر، در آستانه برگزاری جام جهانی خبر داده بود.

مسوولان فیفا و مقامات قطری بارها اعلام کرده‌اند، از همه افراد از جمله اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در زمان برگزاری جام جهانی در قطر استقبال می‌شود، اما آن‌ها اجازه ندارند نمادها و پرچم‌های خود را در این کشور به نمایش بگذارند.

  برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان