• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • باشگاه ملوان خواستار حضور هواداران زن خود به استادیوم شد

باشگاه ملوان خواستار حضور هواداران زن خود به استادیوم شد

پیام جوان: در حالی که ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران ادامه دارد، ‏باشگاه ملوان ‎روز دوشنبه در نامه‌ای رسمی به دو نهاد خواستار حضور ‎بانوان هوادار خود در استادیوم سیروس قایقران در بندرانزلی شد.

باشگاه ملوان در این نامه که روز دوشنبه، ۲۱ فروردین، خطاب به شورای تامین بندرانزلی و فدراسیون فوتبال نوشته شده با اشاره به این که «زیرساخت ورزشگاه سیروس قایقران برای ورود خانواده‌ها و زنان مساعد است» خواستار «دریافت مجوز ورود بانوان هوادار خود به استادیوم در بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران برابر تراکتور تبریز شد».

درخواست این باشگاه برای حضور زنان در ورزشگاه در حالی مطرح می‌شود که نایب رئیس فدراسیون فوتبال در بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود که «تا اطلاع ثانوی، زیرساخت‌های حضور بانوان در استادیوم‌ها فراهم نیست».

با این حال روابط عمومی باشگاه ملوان در اطلاعیه خود که روز دوشنبه منتشر شد به «مهیا بودن ورود تماشاگران خانم به استادیوم‌ها» به نقل از رئیس فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده است.

پس از اعتراض به عدم حضور زنان در مسابقات ورزشی مردان، نخستین بار در سال ۱۳۷۷ زنان اجازه یافتند که در جریان استقبال از بازیکنان تیم ملی که توانسته بودند به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کنند در استادیوم حاضر شوند.

پس از آن حضور زنان ایرلندی در بازی ایران و ایرلند در سال ۱۳۸۱ با اعتراض فعالان جنبش زنان ایران مواجه شد.

در ادامه برخوردهای جمهوری اسلامی برای ایجاد محدودیت برای حضور زنان، سال گذشته پلیس با زنانی که برای بازی ایران و لبنان در جریان مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بلیت تهیه کرده بودند با خشونت رفتار کرد و مانع حضور آنها در ورزشگاه شد.

  با اعلام فدراسیون والیبال، سرمربی تیم ملی والیبال فردا معرفی می‌شود

این رخداد فوتبال ایران را تا مرز تعلیق از جام جهانی هم پیش برد.

برخورد خشونت‌آمیز با زنان علاقه‌مند به فوتبال حتی واکنش برخی از مقامات سابق حکومت را نیز در پی داشت و علی مطهری نماینده سابق مجلس این حرکت را تقلید از طالبان خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان