• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • خودروسازان داخلی به امید افزایش قیمت در سال جدید، محصولات خود را با سرعت کمتری به فروش می‌رسانند

خودروسازان داخلی به امید افزایش قیمت در سال جدید، محصولات خود را با سرعت کمتری به فروش می‌رسانند

پیام جوان: یک روزنامه چاپ تهران در گزارشی نوشت که عرضه خودرو از سوی خودروسازان کاهش یافته و به امید افزایش قیمت در سال جدید، محصولات خود را با سرعت کمتری به فروش می‌رسانند.

هرچند روزنامه «دنیای اقتصاد» در شماره امروز ۲۳ اسفند خود کاهش عرضه را یک روند هر ساله اعلام کرده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خودروسازان به امید اعمال تغییرات اساسی در فرمول قیمت‌گذاری خودرو در سال آینده و بر اساس توافقات پشت‌پرده عرضه را کاهش داده‌اند.

روزنامه «دنیای اقتصاد» تاکید دارد که در ۱۱ ماه گذشته قیمت خودرو از سوی تولیدکننده افزایش نداشته و همین موضوع باعث شده تا امید به افزایش قیمت در سال آینده، منجر به کاهش عرضه محصول شود.

در همین رابطه خبرگزاری «تسنیم» در هفتم اسفند ماه، نامه‌ای از ایران خودرو به سازمان بورس را منتشر کرد که در آن تاکید شده بود که نرخ فعلی محصولات این شرکت ناشی از سرکوب قیمتی بوده و احتمالا از سال ۱۴۰۳ لیست قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.

روزنامه «دنیای اقتصاد» اما در ۳۰ بهمن ماه سال جاری در گزارشی از سناریوهای پیش روی خودروسازان در سال ۱۴۰۳ نوشته و تاکید کرده بود که احتمال اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها در بهار ۱۴۰۳ اصلاح شود، بسیار زیاد است.

این روزنامه اصلاح قیمت را از کانال‌های متفاوت و با استفاده از شیوه‌های مختلف اعلام کرده و نوشته بود که در کنار مدل رسمی یعنی همان تعیین قیمت خودرو از سوی نهاد تنظیم‌گر، مسیرهای دیگری نیز برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در راستای کاهش زیان خودروسازان دنبال خواهد شد.

بر اساس گزارش VOA

  قیمت دلار بازار آزاد روز شنبه ۲ مهر ماه در مرز حساس قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان