• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • توقف پرداخت ارز مسافری پس از حاشیه‌های اخیر

توقف پرداخت ارز مسافری پس از حاشیه‌های اخیر

پیام جوان: به دنبال انتشار ویدئوهایی از صف‌های طولانی در فرودگاه بین المللی تهران برای دریافت ارز مسافری و بالا گرفتن انتقادات، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، از توقف پرداخت ارز مسافری با دستور ابراهیم رئیسی خبر داد.

خضریان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قطعاً مطالبه بعدی این است که با تصمیم‌گیران حراج منابع ارزی در شرایط جنگ اقتصادی که موجب آسیب اقتصادی و اجتماعی گردید، برخورد شود.»

انتشار تصاویری از ازدحام مردم در فرودگاه بین المللی تهران برای دریافت ارز مسافری، انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.

خبرگزاری «ایلنا» نیز از سوءاستفاده ارزی در حاشیه پرداخت ارز مسافری خبر داده بود و نوشته بود که عده‌ای با ترفندی عجیب، بدون سفر خارجی، ارز مسافرتی با نرخ ترجیحی را دریافت و در بازار آزاد می‌فروشند.

چندی پیش بانک مرکزی ارز مسافری را از ۵۰۰ دلار به هزار دلار افزایش داده بود. این ارز در نقطه خروجی فرودگاه و قبل از پرواز به متقاضیان پرداخت می‌شد. قیمت این ارز در محدوده ۴۰ هزار تومان بود که فاصله ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۶۰ هزار تومانی در بازار داشت.

توقف پرداخت ارز مسافری در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مردم از این سیاست دولت ناراضی بودند و آن را رانتی و غیرعادلانه می‌دانستند.

هنوز مشخص نیست که دولت چه جایگزینی برای ارز مسافری در نظر خواهد گرفت.

کارشناسان معتقدند که دولت باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب، از رانت و سوءاستفاده در بازار ارز جلوگیری کند.

بر اساس گزارش VOA

  پیش بینی قیمت دلار امروز 9 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان