• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • زینب جلالیان، تنها زندانی سیاسی زن با حکم حبس ابد در ایران: از شرکت در انتخابات نمایشی خودداری کنید

زینب جلالیان، تنها زندانی سیاسی زن با حکم حبس ابد در ایران: از شرکت در انتخابات نمایشی خودداری کنید

پیام جوان: شبکه حقوق بشر کردستان خبر داد که زینب جلالیان، قدیمی‌ترین و تنها زندانی سیاسی زن با حکم حبس ابد در ایران، طی پیامی از زندان یزد از مردم ایران خواسته است تا از شرکت در «انتخابات نمایشی» روز جمعه ۱۱ اسفند، خودداری کنند.

به نقل از صدای آمریکا، این زندانی سیاسی کُرد که هم‌اکنون وارد هفدهمین سال حبس خود شده و در تمام این مدت از حق مرخصی و درمان پزشکی محروم بوده است، در پیام خود گفت: «من به خاطر شما پشت میله‌های زندان می‌مانم و شما هم به خاطر من فقط یک روز در خانه‌های خود بمانید و در این انتخابات فرمایشی شرکت نکنید».

خانم جلالیان در پیام خود که به شبکه حقوق بشر کردستان رسیده است، با اشاره این که «به خاطر آزادی و حقوق مردم سرزمینم پشت میله‌های زندان» به سر می‌برد، نوشته است: «دلم می‌خواهد بعد از ۱۶ سال اسارت تنها به خاطر آزادی، از شما مردم سرزمینم خواهشی کنم. همچون سال‌های گذشته سر صندق‌های رای نروید.»

پیش از این هم شمار زیادی از چهره های سیاسی و مدنی و نیز تشکل ها، سازمان ها و اجزاب سیاسی داخل و خارج از ایران انتخابات ۱۱ اسفند مجاس شورای اسلامی و خبرگان را تحریم کرده اند.

زینب جلالیان با ااشاره به این که «بخش کوچکی» از مردم «۴۴ سال است که به این حکومت ستمگر» رای می‌دهند، به این امید که شرایط زندگی بهتر شود، افزود: اما متاسفانه شاهد آن هستیم که شرایط زندگی هر روز بد و بدتر شده است.

او رای دهندگان را در بروز این وضعیت «مسئول» دانسته و اضافه کرده است: «مسئولید چون با رای دادن به این حکومت ستمگر عمر این ظالمان را زیاد می‌کنید.»

  ورود دادستان کل کشور به خبر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر صمت

زینب جلالیان اهل ماکو، در سال ۱۳۸۶ بازداشت و در سال ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غیرقانونی از کشور» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «محاربه به دلیل عضویت در گروه‌های مخالف نظام (پژاک)» به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تأیید، اما سپس به حبس ابد تخفیف یافت.

خانم جلالیان اعلام کرده در زمان بازداشت به شیوه‌هایی چون شلاق زدن به کف پا، مشت به شکم، کوبیدن سر به دیوار و تهدید به تجاوز، مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان