• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پلمپ دو مجموعه بوم‌گردی در قشم به دلیل ارائه خدمات غیرمتعارف

پلمپ دو مجموعه بوم‌گردی در قشم به دلیل ارائه خدمات غیرمتعارف

پیام جوان: قشم، جزیره توریستی ایران، در چند روز گذشته شاهد پلمپ دو مجموعه بوم‌گردی به دلیل ارائه خدماتی غیرمتعارف با فرهنگ این جزیره بود.

مدیر میراث‌فرهنگی قشم بدون توضیح بیشتر در خصوص مصادیق خدمات غیرمتعارف، خبر از پلمپ این دو مجموعه داد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رویکرد پلمپ‌درمانی جمهوری اسلامی پس از اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا امینی و جنبش «زن، زندگی، آزادی» شدت گرفته است.

روزنامه هم میهن در گزارشی به محدودیت‌های جدید برای کافه‌ها و کافه‌های بازی در تهران اشاره کرده و نوشته است که فعالان این صنف با تهدید، اخطار و پلمب روبرو هستند.

این روزنامه همچنین به پلمپ کافه‌ها به دلیل عدم رعایت حجاب مشتریان از فروردین سال جاری اشاره می‌کند.

در سال گذشته نیز برخورد با صنوف مختلف به بهانه عدم رعایت حجاب اختیاری در دستور کار قرار گرفته بود و اماکن گردشگری در شهرهای مختلف از جمله کاشان پلمپ شدند.

رویکرد پلمپ‌درمانی در یک سال گذشته با پلمپ کافه‌ها، رستوران‌های بین راهی و اماکن بوم‌گردی، مشکلات متعددی برای اصناف ایجاد کرده است.

تحلیلگران این رویکرد را تجاوز سیستماتیک حکومت به اموال مردم و تلاشی برای مقابله با حجاب اختیاری و سایر مسائل ایدئولوژیک می‌دانند.

جمهوری اسلامی پس از اعتراضات سراسری و در پیش گرفتن حجاب اختیاری از سوی بخش قابل توجهی از زنان و دختران، به روش‌هایی از جمله پلمپ واحدهای صنفی و ارائه ندادن خدمات به افراد بدون حجاب اجباری روی آورده است.

با این حال، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این سیاست جمهوری اسلامی در اعمال حجاب اجباری تاکنون موفق نبوده است.

  افشاگری آتش شاکرمی در ارتباط با قسمتی از فشار مقامات و ماموران امنیتی بر خود و خانواده وی

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان