تورم در آمریکا برای اولین بار از ژانویه کاهشی شد، اما همچنان بالا است

پیام جوان: به گزارش ان تی دی، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که نرخ تورم سالانه در آمریکا برای اولین بار از ژانویه گذشته، در ماه آپریل کاهشی جزئی داشته است. با این حال، این رقم همچنان در سطح بالایی باقی مانده و نشان‌دهنده‌ی تداوم فشارهای قیمتی، به خصوص در بخش مسکن و بنزین است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آپریل به ۳٫۴ درصد رسید که ۰٫۱ واحد درصد کمتر از ماه مارچ است. این رقم مطابق با انتظارات بازار بود. افزایش ۰٫۳ درصدی این شاخص در مقایسه با ماه قبل، نشان‌دهنده‌ی کند شدن جزئی روند صعودی قیمت‌ها است.

تورم هسته که اقلام ناپایدار انرژی و غذا را از محاسبات حذف می‌کند، نیز به ۳٫۶ درصد کاهش یافت و با پیش‌بینی‌ها همخوانی داشت. این رقم ۰٫۲ واحد درصد کمتر از ماه مارچ است.

هزینه‌های مسکن و انرژی عامل اصلی افزایش تورم در ماه آپریل بودند. شاخص قیمت مسکن ۰٫۴ درصد در مقایسه با ماه قبل و ۵٫۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. قیمت بنزین نیز ۲٫۸ درصد در ماه آپریل افزایش یافت و به ۳٫۶۱ دلار در هر گالن رسید که ۱۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اوایل این ماه اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش تقاضا در بازار اجاره، فشارهای تورمی ناشی از مسکن در ماه‌های آینده فروکش کند. با این حال، او اذعان کرد که این امر ممکن است زمان ببرد.

مسئولان بانک مرکزی علیرغم کاهش جزئی تورم در ماه آپریل، همچنان محتاط هستند و اعلام کرده‌اند که نرخ بهره ممکن است برای مدت طولانی‌تری در سطح بالاتری باقی بماند تا از تثبیت روند کاهشی تورم اطمینان حاصل شود.

  افزایش هزینه بازی گلف در زمین گلف بلک‌بری فارم کوپرتینو

نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که سیاست‌های پولی را تعیین می‌کند، در تاریخ ۱۱ و ۱۲ جون برگزار خواهد شد.

در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران انتظار یک یا دو کاهش نرخ بهره را در سال جاری دارند، مقامات فدرال رزرو تاکید کرده‌اند که تمرکز اصلی آنها بر مهار تورم است و در این راستا، افزایش نرخ بهره در صورت نیاز همچنان محتمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان