گرمای طاقت فرسا، جان بی‌خانمان‌های بی اریا را به خطر انداخت

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، گرمای شدید این هفته در بی اریا، به خصوص برای افراد بی‌خانمان، خطرات جدی به همراه دارد.

در شهر کنکورد، دما روز چهارشنبه به بالای ۳۰ درجه سانتیگراد رسید و افراد بی‌خانمان را مجبور به جستجوی هر نوع سایه‌ای کرد. در گرم‌ترین ساعات روز، دما به ۳۸ درجه سانتیگراد نیز رسید.

ایمانی شلتون، یکی از افراد بی‌خانمان این منطقه، می‌گوید: «بستنی و آب زیاد می‌خورم و سعی می‌کنم یک استخر عمومی پیدا کنم.»

شلتون که خود را “بی‌خانمان به جای بی‌سرپناه” می‌نامد، نمونه‌ای از جمع رو به رشد این افراد در منطقه است.

آمار جدید از سرشماری ماه ژانویه نشان می‌دهد که در هر شب ۲۸۴۳ نفر در شهرستان کنترا کوستا بی‌خانمان هستند که ۱۹٫۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

کریستی ساکسون، مدیر خدمات بهداشتی، مسکن و بی‌خانمان‌های بخش بهداشت کنترا کوستا، با اشاره به کمبود مسکن مقرون به صرفه و نرخ پایین اجاره، می‌گوید: «این آمار ناامیدکننده است، اما جای تعجب ندارد.»

به گفته ساکسون، برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه در این شهرستان، به طور تقریبی به سه شغل تمام وقت با حداقل دستمزد نیاز است.

با این حال، این گزارش نکات مثبتی نیز دارد، از جمله کاهش تعداد بی‌خانمان‌های بی‌سرپناه در چندین شهر، از جمله ریچموند و کنکورد.

شهردار ادی بیرسان این موضوع را به سیاست شهر در حمایت از خدمات اجتماعی و همچنین حمایت از سازمان‌های محلی جامعه نسبت می‌دهد.

بیرسان معتقد است که بودجه و برنامه‌های هدفمند شهر برای مقابله با بی‌خانمانی تأثیر مثبتی داشته است.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که در روزهای گرم، پرسنل اورژانس آموزش دیده‌اند تا مراقب افرادی باشند که در خیابان به مراقبت نیاز دارند.

  فروش خودروهای برقی در آمریکا رکورد می‌زند

اگرچه شهرستان کنترا کوستا در حال حاضر برنامه‌ای برای باز کردن مراکز خنک‌کننده در طول این موج گرما ندارد، اما نکات مربوط به گرما را به اشتراک گذاشته و از مردم خواسته است که آب بنوشند و کودکان یا حیوانات خانگی را در خودرو رها نکنند.

سامانه کتابخانه‌های این شهرستان نیز اعلام کرده است که همه کتابخانه‌ها در ساعات اداری باز هستند و همه شعبه‌ها به جز دو شعبه، دارای تهویه مطبوع هستند.

بخش بهداشت کنترا کوستا نیز نکاتی را برای مقابله با گرما به اشتراک گذاشته و خاطرنشان کرده است که افراد بی‌خانمان می‌توانند با تماس با ۲۱۱ و درخواست تیم خدمات اجتماعی CORE، کمک دریافت کنند، از جمله کمک برای پیدا کردن مکان‌های دارای تهویه مطبوع.

ساکسون توضیح می‌دهد که اعضای تیم CORE می‌توانند افراد نیازمند را جابجا کنند.

او همچنین تأکید می‌کند که در صورت نیاز فوری به کمک پزشکی، خدمات اورژانس برای افراد بی‌خانمان اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان