• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • برنامه دولت آمریکا برای دسترسی ساکنین ایالات متحده به اینترنت پرسرعت، ارزان و قابل اطمینان

برنامه دولت آمریکا برای دسترسی ساکنین ایالات متحده به اینترنت پرسرعت، ارزان و قابل اطمینان

پیام جوان: کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد در راستای طرح جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای نوسازی زیر ساخت‌های آمریکا رقمی بیش از چهل میلیارد دلار را برای دسترسی ساکنین ایالات متحده به اینترنت پرسرعت، ارزان و قابل اطمینان اختصاص داده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و متعهد شد که همه ساکنین ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ به اینترنت دسترسی داشته باشند، او عقیده دارد که اینترنت پر سرعت دیگر یک کالای لوکس نیست بلکه یک ضرورت است.

به نقل از صدای آمریکا، در بیانیه کاخ سفید هم آمده: آمریکایی‌ها برای انجام امور روزانه، تحصیل، مراقبت‌های بهداشتی و یا ارتباط با خانواده و دوستان نیازمند اینترنت پرسرعت هستند، با این حال، بیش از هشت میلیون خانوار و کسب و کار کوچک در مناطقی هستند که زیرساخت اینترنت پرسرعت در آنجا وجود ندارد و میلیون‌ها نفر دیگر با گزینه‌های محدود یا غیرقابل اعتماد برای دسترسی به اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی ایالات متحده این طرح که از آن به عنوان بزرگترین اقدام تامین زیرساخت‌های اینترنتی تاریخ آمریکا یاد می‌شود با اختصاص بودجه به هر یک از ایالت‌های آمریکا امکان برخورداری از اینترنت را برای تمام ساکنین آمریکا فراهم خواهد کرد، البته سهم ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، جورجیا، میسوری، ویرجینیا، میشیگان، واشنگتن، آلاباما، لوئیزیانا و کارولینای شمالی از این رقم بیشتر خواهد بود و به طور میانگین سهم هر ایالت حداقل یکصد و هفت میلیون دلار خواهد بود.

این بودجه علاوه بر کمک به اتصال همه افراد در آمریکا به اینترنت پرسرعت، از مشاغل تولیدی و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید محصولات ساخت آمریکا نیز حمایت می‌کند.

  خبر خوش برای دوستداران رستوران زنجیره ای Shake Shack در Bay Area!

برای مثال، با پیش‌بینی این سرمایه‌گذاری بزرگ در استقرار زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت، در اوایل سال جاری میلادی، تولیدکنندگان کابل‌های فیبر نوری اعلام کرده‌اند به ترتیب ۴۷ میلیون و ۵۰۰ میلیون دلار ظرفیت تولید داخلی خود را افزایش داده‌اند که به موجب آن صدها شغل با درآمد مکفی در آمریکا ایجاد خواهد شد.

در همین راستا طرح‌های همزمان دیگری نیز در حال اجراست که پیش‌تر از سوی کاخ سفید اعلام شده بود، طرح‌هایی که از جمله می‌توان به پرداخت ۳۰ دلار از هزینه قبض اینترنت و یا پرداخت رقم ۱۰۰ دلار برای خرید لپ‌تاپ و یا تبلت برای یکبار اشاره کرد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ ایالت‌ها بتوانند بودجه مورد نیاز خود را برای گسترش و نوسازی زیر ساخت‌های لازم در ارائه اینترنت پرسرعت به ساکنین خود را دریافت کنند، بسیاری از مناطق روستایی در مناطق دور دست و یا جزیره‌ای دارای سکنه برای برقراری ارتباط با اینترنت پرسرعت مشکل دارند که با پایان این طرح دیگر مشکلی در برقراری ارتباط با شبکه جهانی ارتباطات نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان