• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • رویای زندگی بهتر در کانادا برای بسیاری از مهاجران جدید به کابوس تبدیل می‌شود

رویای زندگی بهتر در کانادا برای بسیاری از مهاجران جدید به کابوس تبدیل می‌شود

پیام جوان: به گزارش سیتی نیوز، بر اساس یک نظرسنجی جدید، بسیاری از مهاجران جدید کانادا به دلیل مشکلات مربوط به مسکن، به ترک این کشور فکر می‌کنند.

این نظرسنجی که توسط موسسه آنگوس رید انجام شده است، نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از مهاجرانی که کمتر از ۱۰ سال در کانادا زندگی کرده‌اند، به دلیل عدم توانایی در تامین مسکن مناسب، به ترک استان خود فکر می‌کنند. این رقم در مقایسه با ۲۸ درصد از کل جمعیت کانادا که به ترک استان خود فکر می‌کنند، بسیار بالاتر است.

مشکلات مسکن به ویژه در دو شهر بزرگ کانادا، ونکوور و تورنتو، حادتر است. در مرکز شهر تورنتو، ۴۴ درصد از مردم می‌گویند که به ترک شهر فکر می‌کنند و ۲۲ درصد می‌گویند که این موضوع برای آنها بسیار مهم است. در مترو ونکوور، یک سوم (۳۳ درصد) مطمئن نیستند که این منطقه خانه بلندمدت آنها باشد.

علاوه بر مسکن، دلایل دیگری نیز برای تمایل مردم به ترک کانادا وجود دارد. برخی از آنها به دنبال کیفیت زندگی بهتر، کاهش هزینه کلی زندگی، دسترسی بهتر به مراقبت‌های بهداشتی و اجتناب از آب و هوای شدید هستند.

بسیاری از کسانی که قصد ترک کانادا را دارند، می‌گویند که به استان دیگری نقل مکان خواهند کرد یا به طور کامل کشور را ترک خواهند کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نسل جوان‌تر کمترین احساس تعلق را به جوامع خود دارد. افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بیش از دو برابر افرادی که ۵۵ سال و بالاتر هستند احتمال دارد بگویند که به شدت به ترک محل زندگی خود فکر می‌کنند.

  برنامه گسترده ساخت ساختمان جامعه‌محور در ونکوور؛ دولت بریتیش کلمبیا به اهدافش نزدیک می‌شود

این یافته‌ها نگران‌کننده هستند، زیرا نشان می‌دهند که کانادا در حال از دست دادن نیروی کار ارزشمند خود، به ویژه مهاجران جوان، است.

دولت کانادا و مقامات محلی باید برای حل مشکل مسکن و سایر مسائلی که مهاجران با آن روبرو هستند، اقدامات فوری انجام دهند.

در غیر این صورت، کانادا در خطر از دست دادن وجهه خود به عنوان یک کشور مهاجرپذیر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان