• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • استخر کیتسیلانو نجات پیدا کرد! مشارکت بخش خصوصی برای بازسازی این استخر نمادین

استخر کیتسیلانو نجات پیدا کرد! مشارکت بخش خصوصی برای بازسازی این استخر نمادین

پیام جوان: به گزارش سیتی نیوز، خبر خوش برای اهالی ونکوور! شورای شهر ونکوور در اقدامی قاطع، طرحی را برای بازسازی استخر کیتسیلانو با مشارکت بخش خصوصی به تصویب رساند.

این طرح که با استقبال همه‌جانبه اعضای کمیته‌ی مالی روبرو شد، راه را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی و جذب اسپانسرینگ از شرکت‌های خصوصی هموار می‌کند.

شهردار کن سیم در این خصوص گفت: «استخر کیتسیلانو فقط یک استخر نیست، بلکه نمادی از تاریخ و هویت شهر ماست. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این استخر تاریخی به فراموشی سپرده شود.»

شورای شهر همچنین با ایجاد یک صندوق اختصاصی، زمینه را برای مشارکت مردم، شرکت‌ها و سازمان‌های خیریه در بازسازی این استخر فراهم کرد.

استخر کیتسیلانو که عنوان طولانی‌ترین استخر روباز آمریکای شمالی را یدک می‌کشد، به دلیل هدررفت قابل توجه آب، در ماه‌های اخیر به ناچار تعطیل شده بود.

با وجود صرف ۵ میلیون دلار طی ۸ سال گذشته برای تعمیرات اساسی، این استخر که در سال ۱۹۳۱ ساخته و در سال ۱۹۷۸ بازسازی شده بود، به دلیل قدمت ۵۰ ساله، در آستانه فرسودگی کامل قرار داشت.

شورای شهر ونکوور مصمم است با یافتن شرکای مالی مناسب، این استخر تاریخی را احیا کند و به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی شهر به نسل‌های آینده هدیه دهد.

تیم کارشناسی شورای شهر تا پایان ماه آینده، گزارشی از یافتن شرکای مالی برای این پروژه ارائه خواهد کرد.

بازسازی استخر کیتسیلانو نه تنها به حفظ یک میراث فرهنگی ارزشمند کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

اهالی ونکوور از این طرح استقبال کرده‌اند و امیدوارند با مشارکت همگانی، شاهد احیای این استخر نمادین باشند.

  نگهداری مرغ شاخدار به عنوان حیوان خانگی در ونکوور مجاز شد

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان