• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • عقب‌نشینی دولت از واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی

عقب‌نشینی دولت از واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی

پیام جوان: پس از اعتراضات گسترده، دولت جمهوری اسلامی از واگذاری باشگاه پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که این باشگاه و استقلال به دو بانک خصوصی واگذار خواهند شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند با تأکید بر منتفی شدن واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی، گفت که دولت در حال رایزنی با دو بانک غیردولتی برای واگذاری این دو باشگاه است.

او دلیل این عقب‌نشینی را «پیداشدن گزینه‌های دیگر» در مجموعه بانک‌های غیردولتی عنوان کرد، اما به نام این دو بانک خصوصی و جزئیات رایزنی‌ها با آنها اشاره‌ای نکرد.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، نیز از صدور مجوز دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی خبر داد.

این در حالی است که هیات وزیران در روز ۲۱ اسفند واگذاری باشگاه پرسپولیس به «صندوق بیمه روستاییان و عشایر»، سازمان تامین اجتماعی و «صندوق‌ بازنشستگی کشوری» را به‌ عنوان بخشی از تسویۀ بدهی دولت به این شرکت‌ها تصویب و ابلاغ کرده بود.

تصمیم اولیه دولت با مخالفت گسترده تشکل‌های صنفی بازنشستگان، رسانه‌ها و کارشناسان روبرو شد.

اتحاد سراسری بازنشستگان با «فروش تحمیلی باشگاه های ورزشی ورشکسته به سازمان تامین اجتماعی» مخالفت کرد و شورای بازنشستگان ایران نیز این اقدام را «یک تعرض آشکار به منافع صندوق های بازنشستگی» دانست.

صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پیشتر گفته بود که «در صورتی که افتخار سهام داری پرسپولیس را داشته باشیم با قدرت حاضر می‌شویم.»

مالکیت مشترک و دولتی بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از موانع مهم این دو باشگاه برای دریافت مجوزهای مربوط به باشگاه‌های «حرفه‌ای» در آسیا است.

  سازمان حقوق بشر ایران: شلیک نیروهای سرکوب گر به صورت و چشم زنان، با تقریب بسیار بالایی، سیستماتیک و هدفمند بوده است

آخرین مهلت باشگاه‌ها برای ارسال مدارک جهت دریافت مجوز حرفه‌ای ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ است.

در حالی که بسیاری از ناظران، باشگاه‌های ورزشی به خصوص باشگاه پرسپولیس را «پرهزینه و زیان‌ده» ارزیابی می‌کنند، دولت تلاش می‌کند تا این دو باشگاه را واگذار کند.

هنوز مشخص نیست که واگذاری این دو باشگاه به دو بانک خصوصی چه سرنوشتی خواهد داشت و آیا این امر به حل مشکلات آنها و دریافت مجوز حرفه‌ای منجر خواهد شد یا خیر.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان