• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مجید ایرانمنش، مقام سابق جمهوری اسلامی، با حکم اخراج از کانادا مواجه شد

مجید ایرانمنش، مقام سابق جمهوری اسلامی، با حکم اخراج از کانادا مواجه شد

پیام جوان: وبسایت گلوبال‌نیوز کانادا روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه از صدور دستور اخراج مجید ایرانمنش، یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران که از هشت ماه پیش در تورنتو زندگی می‌کرد، توسط اداره مهاجرت و پناهندگان کانادا خبر داد.

کانادا مجید ایرانمنش را به عنوان “عضو ارشد رژیم سرکوبگر ایران” شناخته و با توجه به سابقه او به عنوان “مدیرکل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایران” او را مستحق ادامه زندگی در کانادا ندانسته است.

مجید ایرانمنش در جلسه رسیدگی به این اتهام که در ۱۱ ژانویه برگزار شد، داشتن سمت ارشد در دولت ایران را رد کرد و گفت که قصد داشته یک سال را به عنوان استاد مدعو در دانشگاه ویکتوریا بگذراند.

با این حال، سازمان خدمات مرزی کانادا این ادعا را رد کرد و اعلام کرد که او “همچنان یک مقام ارشد بانفوذ” در حکومت ایران است و باید اخراج شود.

گفته می‌شود مجید ایرانمنش از دادگاه خواسته است با خروج داوطلبانه او از کانادا موافقت و از صدور حکم اخراج برایش خودداری کند، چرا که دریافت حکم اخراج از کانادا می‌تواند برای سفرهای او به دیگر کشورها دردسرساز باشد.

مجید ایرانمنش تنها مقام جمهوری اسلامی نیست که با حکم اخراج از کانادا مواجه شده است. او یکی از ۹ مقام وابسته به جمهوری اسلامی است که در فهرست سیاه کانادا قرار گرفته و با روند اخراج مواجه شده‌اند. نفر دهم نیز داوطلبانه کانادا را ترک کرد.

پرونده‌های مشابه:

سازمان امنیت مرزی کانادا پیشتر اعلام کرده بود که پرونده ۱۰ «مقام ارشد» جمهوری اسلامی ساکن کانادا، برای اخراج از این کشور به کمیسیون مهاجران ارسال شده است.

  ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی در کانادا

گلوبال‌نیوز پیش از این اعلام کرده بود که سلمان سامانی مقام ارشد وزارت کشور در دولت حسن روحانی، و روح‌الله فیروزنام که سال‌ها در کار نصب دوربین‌های امنیتی با جمهوری اسلامی همکاری داشته، در آستانه اخراج از کانادا قرار دارند.

کانادا حکومت ایران را «رژیمی درگیر تروریسم و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» می‌داند و پس از کشته شدن مهسا امینی و اعتراضات گسترده ایرانیان، با وضع قوانینی، عملاً ده‌ها هزار نفر از مقام‌های جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ورود و حضور در کانادا محروم کرده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان