• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزیر خارجه آلمان: ساکنان رفح در شرایطی بحرانی به سر می‌برند و جایی برای پناه بردن در صورت حمله اسرائیل ندارند

وزیر خارجه آلمان: ساکنان رفح در شرایطی بحرانی به سر می‌برند و جایی برای پناه بردن در صورت حمله اسرائیل ندارند

پیام جوان: وزیر خارجه آلمان، در اورشلیم نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه هشدار داد. او گفت که این حمله، جان بیش از یک میلیون نفر ساکن این شهر را به خطر انداخته و یک فاجعه انسانی به بار خواهد آورد.

به نقل از صدای آمریکا، آنالنا بائربوک با اشاره به تراکم جمعیت در رفح، گفت که ساکنان این شهر در حال حاضر در شرایطی بحرانی به سر می‌برند و جایی برای پناه بردن در صورت حمله اسرائیل ندارند.

به دنبال تحریم شهرک‌نشینان خشونت‌طلب اسرائیل توسط آمریکا، بریتانیا و فرانسه، آلمان نیز خواستار تحریم افراط‌گرایانی شده است که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند. خانم بائربوک گفت که آلمان این موضوع را در اتحادیه اروپا مطرح کرده و خواهان توافق ۲۷ کشور عضو برای اعمال این تحریم‌ها است.

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد که تحریم افراط‌گرایان فقط در صورتی مؤثر خواهد بود که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آن مشارکت کنند. او به عنوان مثال به ممنوعیت ورود افراد در منطقه شینگن اشاره کرد که فقط با توافق همه کشورهای این منطقه قابل اجرا است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن با وجود مخالفت برخی کشورها، بر قصد خود برای حمله ارتش اسرائیل به رفح پس از تخلیه غیرنظامیان تاکید کرد.

نتانیاهو در همین رابطه گفت: «ما تا پیروزی مطلق خواهیم جنگید و این شامل یک اقدام قدرتمند در رفح نیز می‌شود، اما این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که مردم غیرنظامی مناطق نبرد را ترک کنند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قبلاً از نتانیاهو خواسته بود تا عملیات نظامی در رفح را بدون اطمینان از امنیت مردمی که در آنجا پناه گرفته‌اند، آغاز نکند.

  ارتش اسرائیل تصاویر دوربین‌های مداربسته از انتقال گروگان‌های اسرائیلی به بیمارستان شفا را منتشر کرد

مشاور ویژه سازمان ملل در پیشگیری از نسل‌کشی، با انعکاس نگرانی‌ دیگر مقامات ارشد سازمان ملل درباره طرح‌های اسرائیل برای تهاجم نظامی به رفح گفت این حمله عواقب فاجعه‌باری برای غیرنظامیان در پی خواهد داشت.

آلیس وایریمو ندریتو، خطر «ارتکاب جنایات وحشیانه» در صورت تهاجم نظامی گسترده به رفح را جدی دانست ولی در عین حال بر لزوم آزادی بدون قید و شرط همه گروگان‌های اسیر حماس و اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و اجرای آتش‌بس پایدار تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان