• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • کانادا روند اخراج پنج مقام ایرانی مظنون به همکاری با رژیم ایران را آغاز کرد

کانادا روند اخراج پنج مقام ایرانی مظنون به همکاری با رژیم ایران را آغاز کرد

پیام جوان: دولت کانادا روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه اعلام کرد که روند اخراج ۵ ایرانی دیگر که به “همکاری با رژیم ایران” مظنون هستند، آغاز شده است.

مقامات اداره مهاجرت کانادا از ارائه اسامی “اخراجی‌ها” به رسانه‌ها خودداری کرده‌اند.

تلویزیون گلوبال‌نیوز کانادا به نقل از آژانس خدمات مرزی این کشور گزارش داده است که این افراد در “دولت سرکوبگر ایران” مقامات بلندپایه‌ای بوده‌اند.

این رسانه از هیئت مهاجرت و پناهندگان کانادا خواسته است تا جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده اخراج این افراد را به طور علنی برگزار کند.

**کانادا که از خردادماه امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است، می‌گوید این افراد به دلیل “تحریم‌های تصویب شده در سال ۲۰۲۲” که ده‌ها هزار مقام ارشد ایرانی از جمله اعضای سپاه پاسداران را از حضور در کانادا منع می‌کند، با اخراج مواجه هستند.**این تحریم‌ها پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و “سرکوب وحشیانه” اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی تصویب و اعمال شد.

پیش از این سلمان سامانی قائم‌مقام وزیر کشور دولت روحانی و مجید ایرانمنش، مدیر کل پیشین پشتیبانی و فن‌آوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری اسلامی با حکم دادگاه از کانادا اخراج شده بودند.

رسانه‌های کانادایی زمستان سال ۱۴۰۲ اعلام کردند که با تصویب تحریم‌های حقوق بشری علیه مقامات جمهوری اسلامی، دستکم ۹ فرد مرتبط با حکومت ایران در فهرست بررسی و اخراج احتمالی از کانادا قرار گرفته‌اند.

گفتنی است دولت کانادا، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که تصمیم گرفته سپاه پاسداران را “تحت مقررات کیفری” به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

  روسای بانک‌های بزرگ کانادا در پاسخ به سوالات مربوط به تغییرات آب و هوایی در مجلس حاضر می‌شوند

تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط دولت کانادا با واکنش مثبت فعالان سیاسی، مدنی، حقوق بشری و چهره‌های شاخص مخالف جمهوری اسلامی همراه شد؛ بسیاری از کشورهای اروپایی و استرالیا خواسته‌اند تا اقدامی مشابه انجام دهد.

بر اساس گززارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان