• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بایدن: رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بیش از آن که برای اسرائیل مفید باشد، به اسرائیل آسیب می‌زند

بایدن: رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بیش از آن که برای اسرائیل مفید باشد، به اسرائیل آسیب می‌زند

پیام جوان: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت که او گمان می‌کند رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جنگ با حماس در غزه، «بیش از آن که برای اسرائیل مفید باشد، به اسرائیل آسیب می‌زند.»

به نقل از صدای آمریکا، بایدن در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی پشتیبانی خود را از حق اسرائیل برای تعقیب حماس پس از حمله هفتم اکتبر ابراز کرد، اما درباره نتانیاهو گفت که «او می‌بایست به تلفات بی‌گناهان در نتیجه اقدامات انجام شده، توجه بیشتری می‌کرد.»

جو بایدن درباره تعداد کشته‌شدگان در غزه هم گفت: «این برخلاف اصول اسرائیل است و من فکر می‌کنم این یک خطای بزرگ است.»

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در غزه ـ جایی که بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند ـ برای او «خط قرمز» است، اما گفت که او تامین سلاح‌هایی مانند موشک‌های رهگیر گنبد آهنین را که از غیرنظامیان اسرائیلی محافظت می‌کند، قطع نخواهد کرد.

بایدن همچنین آمادگی خود را برای طرح استدلال‌های خود به کنست اسرائیل، پارلمان این کشور، اعلام کرد و حتی به احتمال سفر دیگری نیز اشاره کرد.

او که چند هفته پس از حمله هفتم اکتبر به اسرائیل رفته بود، ترجیح داد توضیحی درباره جزئیات یا احتمال چنین سفری ارائه نکند.

رئیس جمهوری ایالات متحده امیدوار بود تا قبل از آغاز ماه رمضان، آتش‌بس موقتی را برای حدود ۶ هفته تضمین کند، هرچند که این توافق با مخالفت حماس و خروج آن‌ها از مذاکرات، بعید به نظر می‌رسد.

مذاکرات با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا که چهار روز ادامه داشت قرار است به گفته مقامات مصری در روز یکشنبه، بیستم اسفند در قاهره از سر گرفته شود.

  غیبت طولانی رئیس جمهوری ویتنام سؤال برانگیز شد

هیات حماس روز پنجشنبه، ۱۷ اسفند، در میانه مذاکرات جاری در قاهره اجلاس را ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان