• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • علی مصلحی، روزنامه‌نگار کاشانی به شش سال و دو ماه حبس محکوم شد

علی مصلحی، روزنامه‌نگار کاشانی به شش سال و دو ماه حبس محکوم شد

پیام جوان: علی مصلحی، روزنامه‌نگار ساکن کاشان، توسط دادگاه‌های انقلاب و کیفری این شهر به مجموع شش سال و دو ماه حبس محکوم شد.

سعید غلامیان، وکیل مدافع آقای مصلحی، روز یکشنبه ۲۷ اسفند با انتشار پستی در رسانه اجتماعی ایکس، جزئیات این احکام را شرح داد.

به گفته آقای غلامیان، موکلش در دادگاه انقلاب کاشان به اتهام توهین به رهبری به ۱۵ ماه و یک روز و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۷ ماه و یک روز حبس محکوم شده است. این حکم به مدت پنج سال تعلیق خواهد شد.

همچنین، آقای مصلحی در شعبه ۲ دادگاه کیفری کاشان به اتهام توهین به مقدسات به ۳ سال و ۱ ماه و به اتهام نشر اکاذیب به ۱ سال و ۳ ماه حبس محکوم شده است.

علی مصلحی ۲۹ تیر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در کاشان بازداشت و پس از یک ماه به زندان این شهر منتقل شد. او اول مهرماه با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

آقای مصلحی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری خود سابقه بازداشت و برخورد قضایی را داشته است.

انتقاد نهادهای بین‌المللی از احکام سنگین علیه روزنامه‌نگاران

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران، اخیراً از مجازات‌های بی‌جا» علیه روزنامه‌نگاران در ایران انتقاد کرده و از قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواسته است که «اجازه دهد روزنامه‌نگاران بر اساس اسناد بین‌المللی که ایران باید به آنها پایبند باشد، آزادانه فعالیت کنند.»

همچنین، «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» ایران را به عنوان «بدترین زندان روزنامه‌نگاران جهان» در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده بود.

بر اساس گزارش VOA

  Trump and Democrats apparently have an infrastructure deal. Consider us skeptical.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان