• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات دوازده فعال حقوق زنان اهل گیلان برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات دوازده فعال حقوق زنان اهل گیلان برگزار شد

پیام جوان: ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دوازده فعال حقوق زنان اهل گیلان در روز پنجشنبه دهم اسفندماه در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت خبر داد.

به نقل از صدای آمریکا، خبرگزاری هرانا، اعلام کرد در این دادگاه اتهامات مطروحه علیه فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه‌سیا، نگین رضایی، واحده خوش‌سیرت، آزاده چاوشیان، زهرا دادرس و متین یزدانی، عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی عنوان شده است.

به گزارش هرانا، اتهامات مطروحه علیه هومن طاهری و جلوه جوهری، «تبلیغ علیه نظام» و اتهام زهره دادرس نیز «تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» عنوان شده است.

بازداشت گسترده‌ این فعالان سیاسی و کنشگران حقوق زنان در اواخر مردادماه با یورش ماموران حکومتی به منازل آنها در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن صورت گرفت که پس از گذشت حدود دو ماه، همگی این بازداشت‌شدگان در فواصل زمانی متفاوت، با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

اداره اطلاعات گیلان بدون ارائه هیچگونه سندی ادعا کرد بازداشت‌شدگان قصد «اقدامات خرابکارانه» داشتند. فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز مدعی شد «از مخفیگاه متهمان، مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات جرم تبلیغ علیه نظام و وسایل ارتباط با شبکه‌های معاند کشف و ضبط شده است.»

دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی از دهه‌ها قبل، اتهام‌های مشابهی را به فعالان سیاسی، صنفی و مدنی وارد کرده‌اند؛ اتهاماتی که همیشه از سوی این فعالان رد شده است.

  گزارشی از شکنجه و آزار بازداشت شدگان فعال حقوق زنان در گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان