دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، از سمت خود کناره گیری می‌کند

پیام جوان: به نقل از کی تی وی یو، دیو کالهون، مدیرعامل شرکت بوئینگ، روز دوشنبه اعلام کرد که در پایان سال جاری از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

کالهون در نامه‌ای به کارمندان بوئینگ، این تصمیم را “بزرگترین افتخار زندگی” خود توصیف کرد و گفت که این شرکت از چالش‌های اخیر خود عبور خواهد کرد و به “شرکتی بهتر” تبدیل خواهد شد.

کالهون از زمان سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس بوئینگ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، تحت فشار فزاینده‌ای قرار داشت.

علاوه بر خروج کالهون، لری کلنر، رئیس هیئت مدیره بوئینگ، نیز اعلام کرد که قصد ندارد در انتخابات سالانه سهامداران برای انتخاب مجدد نامزد شود.

استیو مولن‌کپف به عنوان جانشین کلنر انتخاب شده است و رهبری فرآیند انتخاب مدیرعامل بعدی بوئینگ را بر عهده خواهد داشت.

در همین حال، استن دیل، رئیس و مدیرعامل بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ، بازنشسته خواهد شد و استفانی پوپ جایگزین او خواهد شد.

بوئینگ در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی از جمله نقص فنی در هواپیماهای ۷۳۷ مکس، سقوط دو فروند از این هواپیماها، و نظارت شدید اداره هوانوردی فدرال (FAA) روبرو بوده است.

به نظر می‌رسد کناره گیری کالهون تلاشی برای بازسازی اعتماد به نفس و اعتبار این شرکت باشد.

هنوز مشخص نیست که چه کسی جانشین کالهون خواهد شد، اما این فرد باید با چالش‌های بزرگی از جمله بازگرداندن اعتماد به ۷۳۷ مکس، بهبود روابط با FAA و جلب نظر مشتریان روبرو شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بوئینگ در حال تلاش برای افزایش تولید هواپیماهای ۷۳۷ مکس و بازگشت به سودآوری است.

  قبض‌های برق PG&E در کالیفرنیا به طور قابل توجهی افزایش یافتند

تحولات آینده بوئینگ و انتخاب مدیرعامل جدید این شرکت، می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر صنعت هوانوردی جهان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان