• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد افزایش یافت

تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد افزایش یافت

پیام جوان: در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید، تعرفه‌های خدمات بهداشتی به تصویب رسید و بر اساس آن، تعرفه ویزیت پزشکان ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا لاری‌پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با اعلام این خبر گفت: مبلغ ویزیت ۵۰ درصد و جز فنی و حرفه‌ای در تناسب با نرخ تورم کشور افزایش خواهد یافت.

پیش از این، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، در ۱۷ بهمن ماه از پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی با مصوبه شورای عالی بیمه در سال ۱۴۰۳ دفاع کرده بود. وی این افزایش را «جبران عقب ماندگی از تورم» و «مطالبه قدیمی» جامعه پزشکی عنوان کرده بود.

کریمی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، پایین بودن تعرفه‌های پزشکی را به معنای «دست بردن در جیب مردم» دانسته بود.

اما این افزایش تعرفه در حالی صورت می‌گیرد که دولت با افزایش حداقل حقوق و دستمزد کارکنان دولت و کارگران متناسب با تورم مخالف بوده و فقط به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و ۳۵ درصدی دستمزد کارگران رضایت داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند جبران خسارت ناشی از تورم از طریق افزایش حقوق و دستمزد اقدامی مفید است، اما این تبعیض در افزایش حقوق و دستمزد گروه‌های مختلف جامعه قابل قبول نیست.

به گفته منتقدان، افزایش تعرفه پزشکی، درآمد بیمارستان‌ها را بالا می‌برد و به نوعی نیاز بودجه‌ای دولت را نیز پوشش می‌دهد. به همین دلیل، اگر قرار بود تعرفه پزشکی از خزانه پرداخت شود، با این افزایش موافقت نمی‌شد.

به نظر می‌رسد این تصمیم دولت، بار دیگر چالش‌هایی را در حوزه سلامت و عدالت اجتماعی ایجاد کند.

  ترکیه، عراق، قطر، امارات و افغانستان مقصد مهاجرت کارگران ایرانی؛ معاون رئیسی: آمار مهاجرت خطرناک نیست

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان