• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • یادداشت انتقادی رسول خادم به برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار جهان در تهران

یادداشت انتقادی رسول خادم به برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار جهان در تهران

پیام جوان: رسول خادم، قهرمان و مربی پیشین تیم ملی کشتی که اخیراً پست‌های اعتراضی متعددی در ایسنتاگرامش منتشر می‌کند، امروز هم یادداشتی انتقادی در واکنش به برگزاری کنگره «زنان تأثیرگذار جهان» در تهران منتشر کرد.

آقای خادم نوشت: «اسباب شرمندگی است که بی‌بی خانم استرآبادی‌ها و مریم میرزاخانی‌ها و مه‌لقا ملاح‌ها و خدیجه افضل‌ها و انوشه انصاری‌ها و بی‌بی مریم بختیاری‌ها را داشته باشی و بعد به‌جای هزینه‌کرد برای معرفی این بانوان اثرگذار ایرانی به مردم دنیا، کنگره بگذاری، آن هم با جماعتی هیچ که هیچ هویتی از خودشان ندارند، برای هیچ.»

در پی سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» پس از جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد که با انتقادهای گسترده بین‌المللی روبرو شد، جمهوری اسلامی اقدام به برگزاری «کنگره زنان تأثیرگذار جهان» در روز ۳۰ دی‌ کرد؛ کنگره‌ای که با میزبانی جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، برگزار شد و در آن به هفت نفر از مهمانان ناشناخته و گمنام هرکدام ۲۰ هزار یورو جایزه داده شد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rasoul khadem (@ghomaarbaazz)

نجوای قمارباز(۱۰۸۵)؛

تصویر قدیمی بالا متعلق به بی بی خانم استرآبادی است. بانویِ ایرانی که جنگید تا دخترانِ سرزمینش درس بخوانند و سواد بیاموزند. او اولین مدرسه دخترانه را در ایران در سال ۱۲۸۵ خورشیدی به نام “دوشیزگان”راه اندازی کرد. مدرسه اش را آتش زدند و صدها تهمت اخلاقی و اجتماعی به او بستند ولی تسلیم نشد …
تصویر دوم (تصویر رنگی بالا) متعلق به مریم میرزاخانی است. بانویِ ایرانی که در رشته یِ ریاضیات تا بدانجا پیش رفت که توانست اولین زنی باشد که جایزه یِ بزرگ فیلدز را در ریاضیات کسب کند. او ثمره ی جنگیدن و تسلیم نشدنِ زنان تاثیرگذاری چون بی بی خانم استرآبادی بود که به حق راه آنها را ادامه داد و افتخاری برای ایران در دنیای علم شد.
از این دو‌بانوی تاثیرگذار نام برده شد تا وابستگانِ اهالی قدرت که تاثیرگذاری زنان را نتیجه یِ حمایت مردانشان میدانند و با دعوت و همنشینی با جماعتی بی هویت و آویزان به وابستگی هایِ خانوادگی- سیاسی و هزینه کردنِ هزاران دلار در این وضعیت مالی خراب، بدنبال ناکجاآباد خودشان هستند، بدانند ؛ مدرک دانشگاهی که با خود دارند و خودشان را صاحب تحصیلات عالیه میدانند، ثمره یِ تاثیرگذاری و جانفشانی های بی بی خانم استرآبادی ها است…!!!
و بدانند اگر تازه خیلی هم در رشته و حرفه ی خود پیشرفت کنند و اثربخشیِ فراملی و بین المللی داشته باشند، میشوند مریم میرزاخانی ها …!!!
اسباب شرمندگی است که بی بی خانم استرآبادی ها و مریم میرزاخانی ها و مه لقا ملاح ها و خدیجه افضل ها و انوشه انصاری ها و بی بی مریم بختیاری ها و … را داشته باشی و بعد به جای هزینه کرد برای معرفی این بانوان اثرگذار ایرانی به مردم دنیا، کنگره بگذاری آنهم با جماعتی هیچ که هیچ هویتی از خودشان ندارند ، برای هیچ …

  مصدومیت مانع از حضور رزیتا علیپور در فینال شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان