صدیقه وسمقی، دین‌پژوه و فعال سیاسی، بازداشت شد

پیام جوان: صدیقه وسمقی، دین‌پژوه و فعال سیاسی منتقد حکومت، صبح روز شنبه در منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

همسر خانم وسمقی به سایت «امتداد» گفت که چهار مامور با تهدید به شکستن درب منزل وارد آپارتمان آنها شده و علاوه بر بازداشت خانم وسمقی، تلفن همراه و لپ تاپ او را نیز ضبط و با خود برده‌اند.

به گفته محمد ابراهیم‌زاده، بازداشت‌کنندگان که خود را از «نیروی انتظامی و اوین» معرفی ‌کرده‌اند، حکم بازداشت خانم وسمقی را به او نشان داده و وعده داده‌اند که او برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت خود با خانواده تماس خواهد گرفت.

تاکنون هیچ اطلاعی از اتهام، نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری این فعال سیاسی ارائه نشده است.

حکم یک سال حبس قطعی

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل صدیقه وسمقی، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به حکم یک سال حبس قطعی برای موکلش گفت که او پیشتر احضار شده بود.

به گفته این وکیل دادگستری، خانم وسمقی در واکنش به احضارش گفته بود: «تا نگویند اتهامم چیست، نمی‌روم.»

سابقه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی

صدیقه وسمقی که از اعضای اولین دوره شورای شهر تهران بود، پس از اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در سال گذشته حجاب از سر برداشت.

او همراه با شماری از فعالان سیاسی ایرانی در آذرماه سال جاری در بیانیه‌ای با انتقاد از حجاب اجباری به عنوان دست‌آویزی «برای هتک حرمت و کرامت زن ایرانی و پایمال‌کردن حقوق او»، خواستار «پایان‌دادن به سیاست‌های ستم‌گرانه علیه زنان در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی» شد.

این اسلام‌پژوه منتقد حکومت همچنین از شرکت‌کنندگان در نشست مجازی «گفتگو برای نجات ایران» در اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که به وسیله گروهی از فعالان سیاسی داخل و خارج از ایران برگزار شد.

  سه فعال سیاسی در تهران به بیش از ۶۱ سال زندان محکوم شدند

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان