• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • قرارگیری بازار ارز تهران در یک دوراهی

قرارگیری بازار ارز تهران در یک دوراهی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران که این هفته به حالت نیمه تعطیل درآمده است، در حالی پس از تعطیلات میان هفته آغاز به کار خواهد کرد که معامله‌گران جانب احتیاط را در پیش گرفته‌اند و منتظر اخبار سیاسی هستند.

به عقیده فعالان بازار، نتیجه نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره صدور قطعنامه علیه ایران بسیار مهم است و در صورت صدور قطعنامه، بازار سمت و سوی افزایشی را گرفته و پا در مسیر صعود قیمت خواهد گذاشت.

گروهی دیگر از معامله گران هم چشم انتظار تصمیم حماس درباره آتش بس پیشنهادی جو بایدن برای جنگ غزه نشسته اند و تصور می کنند در صورت موافقت حماس با مفاد این آتش بس، جناح کاهشی بازار ارز تقویت خواهد شد.

وضعیت بازار در معاملات پشت خطی تغییر کرد و قیمت دلار هرات که در کانال ۵۹ هزار تومان پیشروی کرده بود، عقبگرد قابل توجهی داشت و ضمن بازگشت به ۵۸ هزار تومان و در لحظه تدوین این گزارش با نرخ ۵۸ هزار و ۸۷۰ تومانی به فروش رسید.

برآیند کلی معامله گران از روند امروز بازار ارز تهران حکایت از آن دارد که در صورت عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام که با وجود عدم حمایت آمریکا، امری محتمل است، به دلیل موعد نزدیک انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شاهد نوسان محسوسی در بازار نخواهیم بود و معاملات روند آرامی را طی خواهد کرد.

  پیش بینی قیمت دلار با نگاهی به وضعیت بازار در هفته گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان