• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • شروع ماموریت کنترل کشتیرانی در دریای سرخ به رهبری اتحادیه اروپا

شروع ماموریت کنترل کشتیرانی در دریای سرخ به رهبری اتحادیه اروپا

پیام جوان: یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که ماموریت کنترل کشتیرانی در دریای سرخ به رهبری اتحادیه اروپا از روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ ماه آغاز می‌شود و به مدت یکسال ادامه می‌یابد.

به نقل از صدای آمریکا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۱ بهمن‌ ماه گفته بود که اتحادیه اروپا قصد دارد در یک ماموریت دریایی در دریای سرخ به طور کامل بر حفاظت از کشتی‌های تجاری و رهگیری موشک‌های پرتاب شده از سمت حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی تمرکز کند.

ولفگانگ بوخنر، از سخنگویان دولت آلمان هم مشارکت نیروهای آلمانی در این عملیات را تایید کرد و گفت که این ماموریت شامل اعزام ۷۰۰ نیرو است و تا بهمن ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

پس از آغاز حملات حوثی‌های شورشی یمن به کشتی‌های باربری در دریای سرخ و خلیج عدن، آمریکا از ایجاد یک ائتلاف چند ملیتی با هدف ایمن‌سازی ناوبری دریایی در منطقه خبر داد.

طی این عملیات، نیروهای آمریکایی و ائتلاف چندین بار مواضع حوثی‌ها را در مناطق مختلف یمن هدف قرار دادند و موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از سمت آنها به سوی کشتی‌ها عبوری را رهگیری و خنثی کردند.

حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی می‌گویند با وجود حملات آمریکا و نیروهای ائتلاف، حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را تا توقف جنگ در غزه ادامه خواهند داد.

  علت اضافه شدن iPad به لیست مقررات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان