• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • مهاجران تازه وارد کانادا با مشکلات مالی بیشتری دست به گریبانند

مهاجران تازه وارد کانادا با مشکلات مالی بیشتری دست به گریبانند

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، اداره آمار کانادا در نظرسنجی جدیدی که در ماه آپریل انجام داده بود، گزارشی از وضعیت مالی مهاجران در این کشور ارائه کرده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که نسبت قابل توجهی از مهاجران تازه وارد کانادا در مقایسه با مهاجران جا افتاده یا کانادایی‌های تبار اصلی، برای تامین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه هستند.

مهاجران از چه مناطقی با مشکلات بیشتری روبرو هستند؟

در این نظرسنجی، تازه واردان از ایالات متحده (۲۴ درصد) و اروپا (۳۴ درصد) کمترین احتمال گزارش مشکلات مالی در ۱۲ ماه گذشته را داشتند. در مقابل، مهاجران از آسیا (۴۶ درصد) با بیشترین دشواری در تامین مخارج زندگی روبرو بوده‌اند.

دلایل احتمالی مشکلات مالی:

اداره آمار کانادا در این گزارش به عواملی مانند طبقه‌بندی پذیرش مهاجران (مهاجر اقتصادی، پناهنده و غیره) به عنوان یکی از دلایل احتمالی این تفاوت‌ها اشاره می‌کند. با این حال، این موضوع در این مطالعه به طور کامل بررسی نشده است.

مقایسه با اقلیت‌های قومی:

نتایج این نظرسنجی در مورد مشکلات مالی مهاجران تازه وارد، با یافته‌های مشابه در میان کانادایی‌های نژادمند (مهاجران و غیرمهاجران به طور یکسان) همخوانی دارد. در این گروه نیز، نرخ بالاتری از استرس مالی گزارش شده است.

آمار و ارقام:

  • در ماه آپریل ۲۰۲۴، کانادایی‌های آسیای غربی (۴۸ درصد)، آسیای جنوبی (۴۳ درصد)، آمریکای لاتین (۴۲ درصد)، سیاه‌پوست (۴۰ درصد)، عرب (۳۸ درصد) و فیلیپینی (۳۵ درصد) بیشتر از جمعیت غیرنژادمند و غیربومی (۲۸ درصد) در تامین نیازهای مالی خود در ۱۲ ماه گذشته با مشکل مواجه بوده‌اند.
  • در مقابل، کانادایی‌های چینی (۲۲ درصد) کمترین احتمال گزارش مشکلات مالی را داشته‌اند.
  تعطیلی ناگهانی دانشگاه کاپیلانو به دلیل تهدید امنیتی

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان