علائم روماتیسم قلبی

پیام جوان: علائم بیماری های روماتیسمی قلب متفاوت است و آسیب به قلب اغلب قابل توجه نیست.

به گزارش فرتاک، وقتی علائم ظاهر می شوند، ممکن است به میزان و مکان آسیب های قلبی بستگی داشته باشد. به طور معمول علائم تب روماتیسمی حدود دو هفته پس از شروع عفونت استرپتوکوکی بدون درمان آشکار می شود. جدا از گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی تب بالا نشانه آن است. معمولا، بعد از عفونت یک مفصل بسیار متورم و قرمز ایجاد می شود که بسیار دردناک است (معمولا یک مفصل بزرگ مانند زانو، مچ پا، آرنج یا شانه) که بعد از یک یا دو روز با مشکل مشابه در نقاط دیگر بدن جایگزین می شود.

قرمزی پوست کوتاه مدت ممکن است رخ دهد، اما شایع نیست. علائم این بیماری در طول زمان تغییر می کند. این تب معمولا در مجموعه در مورد چند هفته پس از عفونت استرپتوکوکی گلو رخ می دهد. علائمی که ممکن است به دلیل بیماری های روماتیسمی قلبی ایجاد شود عبارتند از:

درد قفسه سینه

تپش قلب

تنگی نفس

تورم مچ پا، مچ دست و معده است

خستگی بیش از حد

احساس تپش در قفسه سینه

دلایل ایجاد روماتیسم قلبی
علت اصلی تب روماتیسمی عفونت باکتریایی به نام استرپتوکوک ها است. این باکتری باعث یک اختلال التهابی می شود. این باکتری باعث گلودرد یا در درصد معدودی از بیماران موجب تب مخملک می‌شود. تب روماتیسمی باعث می‌شود بدن به بافت‌های خود که به‌وسیله باکتری‌ها عفونی شده‌اند حمله کرده و درد گلو به وجود آید. این واکنش باعث ایجاد التهاب وسیع در بدن شده و پایه و اساس تب روماتیسمی را شکل می‌دهد.

  خواص دارویی گیاه آویشن

بیماری های قلبی عروقی ناشی از تب روماتیسمی، بیماری التهابی است که می تواند بر بسیاری از بافت های همبند، به خصوص در قلب، مفاصل، پوست یا مغز تاثیر بگذارد. دریچه های قلب می توانند در طول زمان دچار التهاب و زخم شوند. این می تواند در تنگی یا نشت دریچه قلب را نتیجه قلب عملکرد طبیعی خود را از دست می دهد. ممکن است این اتفاق، سالها طول بکشد و به نارسایی قلبی منجر شود.

تب روماتیسمی در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما معمولا در کودکان ۵ تا ۱۵ ساله رخ می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان