• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • فواید درمانی انار برای سلامتی

فواید درمانی انار برای سلامتی

پیام جوان: (Punica granatum) نام خانواده: Punicaceae بومی ایران و هند می باشد. و به صورت وحشی در بسیاری از مناطق کشور یافت می شود. کاشت انار در ایران به عنوان محصولات باغی است.

به گزارش فرتاک، خواص درمانی میوه انار: تمام قسمت های انار مانند گل، برگ، پوست، ریشه و دانه آن مصرف دارویی داشته است. دارای خواص ادرارآور، ملین، آب انار برای بیماری های مجاری ادراری، درمان اسهال، تصفیه کننده خون، تقویت کننده کبد، کلیه، قلب، معده و خون ساز است.

ازاین گیاه برای درمان بواسیر، زخم دهان و دندان درد، به عنوان ضد انگل و کرم های داخلی بدن، درمان سوختگی، ضد اگزما و خارش پوست، درمان گلودرد و تنظیم کننده قاعدگی بانوان استفاده می شود.

جوشانده پوست و ریشه درخت انار جهت درمان اسهال و دفع انگل های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. غرغره این جوشانده موجب بهبودی زخم های داخلی دهان و گلودرد می شود. شستشوی محل های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کاربرد دارد. و برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این جوشانده کافی است مقداری از پوست و ریشه درخت انار به مقدار ۱۰الی ۱۵ گرم را داخل یک لیتر آب مخلوط کرده و پس از ۱۰ دقیقه جوشاندن مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده از پماد ضد سوختگی گل های انار ابتدا گل های انار را له کنید وبا روغن کنجد مخلوط نمائید و سپس در سطح سوختگی قرار دهید. مصرف جوشانده پوست انار در برخی افراد موجب سر درد، سرگیجه و استفراغ می شود. در طب سنتی آذربایجان پوست انار را جهت درمان لثه ملتهب بکار می برند. و جوشانده این گیاه برای از بین بردن انگل های داخلی در دام ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  تاثیر عضله سازی بدون چربی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان