• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نکاتی مهم درباره مصرف لیمو و آبلیمو

نکاتی مهم درباره مصرف لیمو و آبلیمو

پیام جوان: لیمو و آبلیمو از آن خوش خوراک هایی هستند که تمایل داریم کنار اکثر غذاهایمان باشد.

به گزارش فرتاک، تا به حال به این فکر کرده اید که خوردن لیمو با برخی خوراکی ها ممکن است مضر باشد؟ ما در این مطلب به همین نکته اشاره کرده ایم و غذاهایی که هرگز نباید با آبلیمو بخورید را برایتان آورده ایم.

خواص لیمو و آبلیمو
طبق آخرین مطالعاتی که بر روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم گردیده است که لیمو دارای مواد آنتی اکسیدان می باشد که درموارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی و کنترب سرطان است. آب لیمو از نوشیدنی هایی است که خوردن آن توصیه می شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و… اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد. لیمو ترش علاوه بر از بین بردن سلول های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان نیز جلوگیری می کند. یک عدد لیموی ۱۰۰ گرمی حاوی ۲۹ کیلو ‫‌کالری انرژی است.

آنچه از فواید لیمو نمی دانید
لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید. آب را کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین می برد. لیمو دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است. این میوه همچنین در ‫کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده ای دارد. طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می کند. این میوه منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

  بهترین روش برای پیشگیری از آنفولانزا

چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟
توصیه می شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان ها افزایش می دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و… بپرهیزید.

لیمو با چه غذاهایی ناسازگار است؟
لیمو با غلات و حبوبی از قبیل گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، ارزن و همچنین با میوه هایی شامل سیب درختی، موز، انجیر، خرما و میوه های شیرین، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بلوط نمی سازد.

لیمو با چه غذاهایی سازگار است؟
خوردن لیمو با روغن های مایع نباتی و میوه‌های روغن دار از قبیل گردو، بادام، فندق، بادام زمینی (پسته شام)، میوه زیتون، نارگیل و همچنین سبزیجاتی مانند: هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، پیاز، چغندر، گل کلم، کلم، کلم قمری، کلم دلمه ای، آندیو، سیر، شلغم، بادنجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، نعناع و انواع کدوها می سازد.

نکات بسیار مهم درباره آبلیمو:
آب لیمو با گوجه فرنگی سازگار نیست و از طرف دیگر هیچگاه ۳ نوع ترشی را با یکدیگر نخورید.

آب لیموی کهنه مضر است زیرا تبدیل به اسیدهای مضر می شود.

اگر آب لیمو را نیز در یخچال در صفر درجه هم قرار دهیم طبق نتایج و آزمایشات حاصله پس از ۲۴ ساعت ۵۰% از ویتامین های خود را از دست خواهد داد.

همچنین در بررسی های به عمل آمده ثابت شده که آب لیمو در هوای متعارف و معمولی به کلی فاقد خاصیت می باشد!

  چقدر درباره‌ی عوارض چاقی شکم زنان، می‌دانید؟

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا هنگام طبخ غذا موجب اسیدی شدن ماده غذایی می‌شود. همچنین از زمان قاچ کردن لیمو تا استفاده از آن نباید مدت زیادی بگذرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر چه طعم و مزه‌ی لیمو ترش همانند لیمو شیرین پس از قاچ کردن تغییر نمی‌کند، اما در سطح آن گاز‌هایی آزاد می‌شود که این گازها می‌تواند برای بدن مضر و خطرناک باشند. ویتامین‌های لیمو ترش پس از مدت زمانی از بین می‌روند، پس بهتر است آن را سریعا مصرف کنید.

گفتنی است، خیلی‌ها عادت دارند آب لیموترش را در یخچال نگه داری کنند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهند استفاده از این آب لیمو ترش بسیار خطرناک است و موجب سمی کردن غذا و از بین بردن ویتامین‌های موجود در غذا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان