خواص درمانی زنجبیل

پیام جوان: زنجبیل یک ماده گیاهی و درمان کننده حالت تهوع و درد معده می باشد

به گزارش فرتاک، مردم از دوران باستان از زنجبیل در آشپزی و پزشکی استفاده می کردند. زنجبیل یک درمان کننده خانگی محبوب برای حالت تهوع، درد معده و سایر مشکلات سلامتی است. زنجبیل دارای تاثیر بسیار شگفت انگیزی است که نباید از مصرف آن غافل بود.

مردم معمولاً از زنجبیل تازه یا خشک در پخت و پز یا چای گیاهی استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از مکمل های زنجبیل برای سلامتی خود استفاده می کنند.

ریشه زنجبیل از گیاه Zingiber officinale می آید و در طب چینی و هندی برای درمان استفاده می شود. آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی موجود در ریشه زنجبیل ممکن است به پیشگیری یا درمان آرتریت ، التهاب و انواع مختلف عفونت کمک کنند. زنجبیل همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت ، سرطان و سایر مشکلات سلامتی را کاهش دهد.

فواید زنجبیل
زنجبیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و در زیر برخی از کاربردهای دارویی بالقوه زنجبیل آورده شده است.

بهبود هضم
زنجبیل هر گونه ناراحتی را تسکین می دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل ممکن است به افزایش حرکت از طریق دستگاه گوارش کمک کند و نشان می‌دهد که می تواند یبوست را تسکین دهد یا از آن جلوگیری کند.

رفع حالت تهوع
زنجبیل می تواند به کاهش تهوع صبحگاهی و تسکین حالت تهوع به دنبال درمان سرطان کمک کند.

حمایت از سیستم ایمنی
بسیاری از مردم از زنجبیل برای کمک به بهبودی پس از سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده می کنند. زنجبیل تازه می تواند به محافظت از سیستم تنفسی کمک کند، در حالی که زنجبیل خشک تأثیر مشابهی ندارد.

  آیا افزایش بزاق دهان خطرناک است؟

کاهش التهاب
مصرف خوراکی زنجبیل برای درمان التهاب ناشی از استئوآرتریت “تا حدی موثر و نسبتا بی خطر” است.

تسکین درد
زنجبیل به طور خاص می تواند به کاهش درد دوران قاعدگی کمک کند.

حمایت از سلامت قلب و عروق
مصرف روزانه زنجبیل می تواند در برابر بیماری های عروق کرونر قلب، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون بالا ، بیماری عروق مغزی و بیماری کبد چرب و سایر بیماری های مزمن، شما را محافظت کند. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که مصرف زنجبیل ممکن است به عنوان یک درمان پیشگیرانه موثر باشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
زنجبیل پروتئین یا سایر مواد مغذی را تامین نمی کند، اما منبع عالی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را از بین می برند. رادیکال های آزاد مواد سمی هستند که توسط متابولیسم و سایر عوامل تولید می شوند.

هنگامی که رادیکال‌های آزاد در بدن تجمع می‌کنند، می‌توانند باعث آسیب سلولی شوند که می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید، حمله قلبی، التهاب مزمن و سرطان شود. آنتی اکسیدان های رژیمی می توانند به بدن کمک کنند تا از شر رادیکال های آزاد خلاص شود.

تحقیقات نشان داده است که زنجبیل می تواند در برابر برخی از سرطان های دستگاه گوارش، از جمله سرطان کولورکتال ، سرطان معده، سرطان پانکراس و سرطان کبد موثر باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان