• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مانوئل نویر، دروازه بان آلمانی بایرن مونیخ، از رکورد کلین شیت جان لوییجی بوفون در لیگ قهرمانان گذشت

مانوئل نویر، دروازه بان آلمانی بایرن مونیخ، از رکورد کلین شیت جان لوییجی بوفون در لیگ قهرمانان گذشت

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، شب گذشته بایرن مونیخ در شرایطی با دو گل در خانه خود از سد بارسلونا گذشت که نمایش فوق العاده ای نداشته و در طول مسابقه موفق به خلق موقعیت های زیادی روی دروازه این تیم نشد. حتی در ۴۵ دقیقه اول این حریف اسپانیایی بود که تیم برتر زمین به نظر می رسید، اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم و در فاصله ای کوتاه بایرن مونیخ دو بار به گل رسیده و در نهایت دومین پیروزی متوالی خود در مرحله گروهی را کسب کرد.

اما بی تردید درخشش مانوئل نویر درون دروازه باواریایی ها از دلایل مهم این پیروزی بود. این سنگربان باتجربه در نیمه اول چندین بار مقابل ضربات بازیکنانی چون روبرت لواندوفسکی و پدری ایستادگی کرد و البته خوش شانس بود که ستاره لهستانی موقعیت تک به تکی را از دست داد. همچنین در نیمه دوم نیز یک بار دیرک دروازه او به لرزه درآمد و در نهایت مانوئل نویر توانست دروازه خود را بسته نگه دارد. حالا کاپیتان بایرن مونیخ با ۵۳ کلین شیت در لیگ قهرمانان، از رکورد جیجی بوفون ایتالیایی گذشته و در آستانه تبدیل شدن به بهترین دروازه بان این تورنمنت از این حیث قرار دارد.

فقط ایکر کاسیاس با ۵۷ کلین شیت بالاتر از مانوئل نویر بوده و حتی ممکن است در طول همین فصل نیز این سنگربان آلمانی این رکورد را از آن خود کند. کسی که نقشی فراتر از یک دروازه بان در ترکیب بایرن مونیخ داشته و به مرد اول این تیم در زمین تبدیل شده است.

  سفر پرحاشیه انزو فرناندز، ستاره جوان آرژانتینی بنفیکا، به کشورش برای جشن سال نوی میلادی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان