سرد شدن بازار مسکن در کالیفرنیا

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، کالیفرنیا همچنان یکی از مطلوب ترین و رقابتی ترین بازارهای مسکن در سرتاسر ایالات متحده را دارد، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که بازار داغ مسکن ممکن است در برخی شهرها سرد شود.

موسسه SmartAsset ، یک مرکز آنلاین برای اطلاعات مالی مصرف کننده، ۱۰۰ بازار مسکن در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که برخی از مناطق شهری کالیفرنیا به طور قابل توجهی سریعتر از سایر شهرها در حال افول هستند.

سه منطقه متروی کالیفرنیا در بین ۱۰ منطقه برتر این مطالعه برای بازارهای رو به افول قرار داشتند.

منطقه متروی سن حوزه/سانتا کلارا در رتبه چهارم لیست و بالاترین منطقه در بین تمام شهرهای کالیفرنیا قرار گرفته است.

در این منطقه، خانه‌ها تقریباً در یک بازه‌ی ۱۹ روزه در بازار موجود هستند، که نسبت به سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است. بر اساس این مطالعه، همچنین ۴۳٫۱۷ درصد کاهش در تعداد خانه‌های فروخته شده و ۲۶٫۸۱ درصد از فهرست‌های فعلی کاهش قیمت داشته‌اند.

در رتبه ۸ در لیست، سن دیگو قرار دارد.

«بهترین شهر آمریکا» در مقایسه با یک سال قبل شاهد کاهش ۳۵ درصدی خانه‌های فروخته‌شده بود. همچنین خانه‌هایی که برای فروش قرار می‌گیرند در برخی شرایط دو برابر بیشتر در بازار نقل و انتقال باقی می‌مانند.

استوکتون در رتبه دهم قرار دارد. محل سکونت شهرستان سن خواکین مشکلاتی مشابه شهرهای دیگر در لیست دارد. خانه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر در بازار باقی می‌مانند و صاحبان خانه مجبورند برای فروش املاک خود قیمت‌ها را کاهش دهند. این مطالعه نشان داد که بیش از یک سوم خانه‌های موجود در بازار طی سال گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

  ناپدید شدن 'JV'، میزبان رادیوی Wild 94.9 در سانفرانسیسکو

اما هیچ شهری بدتر از بویز، آیداهو، اثرات بازار مسکن راکد را تجربه نمی کند.

بازار مسکن در پایتخت آیداهو که زمانی کانونی برای افرادی بود که می‌خواستند زندگی شهری بزرگ را در طول همه‌گیری ترک کنند، هم اکنون کاملا راکد است.

آستین، تگزاس، یکی دیگر از شهرهای “گریز” در طول همه گیری، در رتبه ۲ قرار گرفت و فینیکس، آریزونا در رتبه ۳ قرار گرفت.

منطقه متروی لس آنجلس / لانگ بیچ / آناهیم در رتبه بیست و چهارم این فهرست قرار گرفت که عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا است.

سایر مناطق کالیفرنیا نیز در این فهرست قرار دارند. سن فرنسیسکو در شماره ۲۵، فرزنو در شماره ۳۷ و بیکرزفیلد در رتبه ۴۲ قرار گرفتند.

با رسیدن نرخ های وام مسکن به اوج های جدید، بسیاری از مردم از ورود خود به بازار مسکن جلوگیری می‌کنند، اما SmartAsset پیشنهاد می کند که اکنون ممکن است زمان مناسبی برای خرید خانه قبل از شروع دوباره اوج گیری قیمت‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان