• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • حکم آزار جنسی فرهاد مسلحاتی، مردی که زنی بیهوش را مورد آزار قرار داده بود در دادگاه تجدید نظر بریتیش کلمبیا افزایش یافت

حکم آزار جنسی فرهاد مسلحاتی، مردی که زنی بیهوش را مورد آزار قرار داده بود در دادگاه تجدید نظر بریتیش کلمبیا افزایش یافت

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، دادگاه تجدید نظر بریتیش کلمبیا، حکم ۱۸ ماه حبس تعلیقی و ۱۲ ماه دوره آزمایشی مردی که به جرم آزار جنسی یک زن بیهوش محکوم شده بود را به ۲۸ ماه زندان افزایش داد.

قاضی جویس دِویت-وان اوستن در این حکم که به صورت единоصدا صادر شده است، گفت که حکم اولیه “نه تنها نشان دهنده یک اشتباه در اصل است، بلکه به طور آشکار نامناسب است.”

جزئیات جرم

فرهاد مسلحاتی، ۶۰ ساله، در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ پس از محاکمه در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا به جرم آزار جنسی مجرم شناخته شد و به ۱۸ ماه حبس تعلیقی و ۱۲ ماه دوره آزمایشی محکوم شد. این جرم در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۲۰ رخ داده بود.

مسلحاتی و قربانی بیش از ۲۰ سال همدیگر را می شناختند و قربانی او را به آپارتمان خود دعوت کرده بود.

قربانی که از صرع و درد مزمن رنج می برد، قصد داشت برای تسکین درد خود ماری جوانا مصرف کند، اما به دلیل ترس از تنهایی، مسلحاتی را به همراه خود داشت.

مسلحاتی با آبجو به خانه قربانی رفت و آنها با هم آبجو نوشیدند و ماری جوانا کشیدند. در حین مصرف ماری جوانا، قربانی از حال رفت و مسلحاتی از این فرصت سوء استفاده کرده و او را مورد آزار جنسی قرار داد.

دلایل افزایش حکم

قاضی دِویت-وان اوستن در حکم خود به چند دلیل برای افزایش حکم اشاره کرد:

  • عدم رضایت قربانی: قربانی به هیچ گونه تماس جنسی رضایت نداده بود و در زمان ارتکاب جرم بیهوش و یا نیمه بیهوش بود.
  • سوء استفاده از موقعیت: مسلحاتی از موقعیت ضعف و آسیب پذیری قربانی سوء استفاده کرده بود.
  • سابقه قبلی: مسلحاتی سابقه سوء رفتار جنسی در گذشته داشت.
  Bank of Canada در آستانه کاهش نرخ بهره برای اولین بار در 10 ماه گذشته

پیامدهای این حکم

با افزایش حکم، مسلحاتی باید ۲۸ ماه را در زندان سپری کند. او همچنین پس از آزادی از زندان، تحت نظارت شدید قرار خواهد گرفت و باید از شرکت در فعالیت هایی که ممکن است او را در معرض تماس با زنان یا دختران قرار دهد، خودداری کند.

این حکم به عنوان پیامی قوی به مجرمان جنسی عمل می کند و نشان می دهد که دادگاه ها در قبال آزار جنسی زنان و دختران هیچ گونه اغماضی نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان