افشاکننده مشکلات جدی ایمنی در هواپیماهای مسافربری بوئینگ درگذشت

پیام جوان: جان بارنت، مدیر اسبق کنترل کیفیت بوئینگ که پس از علنی کردن نگرانی‌هایش در مورد مشکلات جدی ایمنی در هواپیماهای مسافربری این شرکت به یک «افشاکننده» تبدیل شد، درگذشت.

به گزارش ان پی آر به نقل از پلیس چارلستون، جسد آقای بارنت روز شنبه در خودرویی در پارکینگ هتل هالیدی‌این چارلستون پیدا شد و شواهد اولیه نشان می‌دهد که او احتمالا خودکشی کرده است.

بنا به گفته‌ پلیس، وی یک روز پیش از آن در یک جلسه استماع در ارتباط با شکایتی که علیه بوئینگ مطرح کرده بود، در مورد مشکلات متعددی که به ادعای خود در کارخانه بوئینگ شناسایی کرده بود، شهادت داده بود.

پلیس اعلام کرد که پس از آنکه اطرافیان آقای بارنت که برای شهادت در دادخواست علیه بوئینگ به چارلستون سفر کرده بود، نتوانستند با او تماس بگیرند، ماموران برای بررسی وضعیت به هتل اعزام شدند.

پلیس در بیانیه‌ای که برای ان پی آر ارسال شد، گفت: «پس از رسیدن، ماموران مردی را در داخل یک وسیله نقلیه پیدا کردند که از اصابت گلوله به سر دچار جراحت شده بود. وی در محل حادثه جان خود را از دست داد.»

دفتر بابي جو اونیل، بازرس پزشکی شهرستان چارلستون اعلام کرد که آقای بارنت، که پس از بازنشستگی از بوئینگ در لوئیزیانا، ایالت محل سکونت اصلی خود زندگی می‌کرد، «بر اثر آنچه به نظر می‌رسد یک گلوله به سر به خود زده باشد، جان باخته است.»

پلیس چارلستون اعلام کرد که کارآگاهان در حال بررسی پرونده و در انتظار اعلام رسمی علت مرگ هستند تا شرایط پیرامون مرگ آقای بارنت را مشخص کنند.

  زمین لرزه 2.6 ریشتری در سن لئاندرو

آقای بارنت که ده‌ها سال برای بوئینگ در کارخانه‌های این شرکت کار کرده بود، بارها مدعی شد که مدیران بوئینگ به جای بهبود کیفیت، بر کارگران فشار وارد می‌کردند تا نواقص و مشکلات احتمالی را ثبت نکنند.

روز جمعه ۱۵ دی‌ماه، بست مربوط به تکه‌ای از این هواپیما پس از برخاستن از پورتلند، اورگان در مسیر انتاریو، کالیفرنیا جدا شد و خلبانان به علت کاهش فشار داخل هواپیما مجبور به بازگشت شدند و هواپیما با ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه به سلامت بر زمین نشست.

در پی آن حادثه، بوئینگ متعلق به خطوط هوایی آلاسکا ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی پورتلند در آمریکا شده بود.

پس از حادثه پرواز خطوط هوایی آلاسکا، اداره فدرال هوانوردی آمریکا دستور بازرسی بیش از ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را صادر کرد. این دستور باعث زمین‌گیر شدن ۱۷۱ فروند از این هواپیماها شد.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان