• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • قیمت دلار در هفته دوم خرداد چقدر می‌شود؟

قیمت دلار در هفته دوم خرداد چقدر می‌شود؟

پیام جوان: به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته ابتدایی خرداد با افزایش هزار و ۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته به کار خود پایان داد و بازدهی مثبت ۱.۸۲ درصدی داشت. معاملات بازار ارز در مدت مذکور با وجود تسلط کامل سیاست‌گذار بر بازار و ارزپاشی، افزایش محدودی داشت و تحت تاثیر اخبار سیاسی نیز قرار داشت.

قیمت دلار در هفته دوم خرداد چقدر می‌شود؟
با وجود اینکه بازیگران بازار ارز در هفته اخیر ریسک جدیدی را متوجه بازارهای مالی ندانستند؛ اما موضوع برگزاری نشست شورای حکام در هفته آینده ۱۴ خرداد و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را عاملی برای افزایش قیمت دلار و صعود به کریدور بالاتر دانستند. به اعتقاد آنها در صورتی که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود دلار به کریدور بالاتر جهش قیمت خواهد داشت و مقاومت کوتاه‌مدت خود را در نیمه کریدور ششم خواهد شکست. از سوی دیگر اگر قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود امکان برگشت قیمت دلار به نیمه کریدور پنجم در هفته دوم خرداد نیز وجود دارد.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید. آنها می‌گویند با توجه به اینکه در روزهای اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد؛ به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملاً عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  بازارهای مالی ایران در بحران؛ دلار به بالای ۶۶ هزار تومان رسید، بورس سقوط کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان