• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • پسته، آجیلی لاکچری: قیمت هر کیلو بیش از یک میلیون تومان!

پسته، آجیلی لاکچری: قیمت هر کیلو بیش از یک میلیون تومان!

پیام جوان: در آستانه سال جدید و همزمان با افزایش قیمت اقلام و کالاهای مصرفی، قیمت پسته نیز در بازار به طور نجومی افزایش یافته و از مرز یک میلیون تومان عبور کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است که قیمت پسته اکبری درجه یک در فروشگاه‌های اینترنتی تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ دلار یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت پسته در بازار عنوان شده است.

مغازه داران همچنین از افزایش قیمت سایر انواع آجیل و خشکبار در ماه گذشته خبر داده‌اند و دلیل آن را افزایش نرخ دلار می‌دانند.

آخرین گزارش مرکز آمار از تورم خوراکی‌ها در دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت پسته در حد فاصل دی‌ ماه پارسال تا امسال، از کیلویی ۴۷۶ هزار تومان به ۷۶۵ هزار تومان تبدیل شده است. این یعنی قیمت پسته در این مدت ۶۰.۷ درصد افزایش یافته است.

اما این افزایش قیمت در بهمن ماه متوقف نشده و به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

در همین حال، مسئولان دولتی قیمت گوشت تنظیم بازاری را بین ۲۳۰ تا ۳۷۵ هزار تومان اعلام می‌کنند، اما در واقعیت قیمت گوشت قرمز در تهران به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، گوشت با کیفیت و قابل اطمینان حداقل ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت گوشت در بازار از حدود ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و متوسط آن در فروشگاه‌ها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که گوشت‌هایی که با قیمت‌های دولتی عرضه می‌شوند، کیفیت لازم را ندارند و برای تهیه آنها باید ساعت‌ها در صف منتظر ماند.

  پیش بینی قیمت دلار در بازار پنجشنبه ۱۵ تیر

این گزارش نشان می‌دهد که گرانی افسارگسیخته، سفره‌های مردم را هر روز کوچک‌تر می‌کند و حتی آجیل و خوراکی‌های شب عید نیز برای بسیاری از مردم به کالای لاکچری تبدیل شده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان