• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • محکومیت علی رمضانی، دانشجوی نخبه و برنده مدال المپیاد جهانی به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری

محکومیت علی رمضانی، دانشجوی نخبه و برنده مدال المپیاد جهانی به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری

پیام جوان: دادگاه انقلاب اسلامی علی رمضانی، دانشجوی نخبه و برنده مدال المپیاد جهانی را با اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس گزارش رسیده به صدای آمریکا و انتشار یافته در برخی منابع حقوق بشری در روز چهارشنبه دوم اسفند، علی رمضانی، عضو تیم ملی المپیاد میکروالکترونیک ایران و برنده مدال المپیاد جهانی، پیشتر شامگاه ۲۴ مهر در پی حمله مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌اش بازداشت شده بود.

صدور حکم سه سال و هفت ماه حبس تعزیری برای این دانشجو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست ایمان افشاری با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» و همچنین «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» صورت گرفته است.

در گزارش رسیده به صدای آمریکا تأکید شده که علی رمضانی «بدون هیچ سند اتهامی، قربانی پرونده‌سازی سازمان اطلاعات استان تهران و اداره کل حراست دانشگاه امیرکبیر شده است.»

فشار بر مراکز آموزش عالی پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران افزایش یافته است و علاوه بر بازداشت و صدور احکام زندان و تعلیق و محرومیت تحصیلی عده قابل توجهی از دانشجویان، بیش از ۶۶ تن از استادان دانشگاه نیز اخراج، تعلیق و یا وادار به استعفا یا بازنشستگی شده‌اند.

مجتبی هاشمی، فعال دانشجویی پیشین، در هفته‌های گذشته به صدای آمریکا گفته که جمهوری اسلامی به دنبال زهر چشم گرفتن از دانشجویان معترض است.

  دادگاه سپیده قلیان به دلیل مقاومت وی در مقابل تحمیل حجاب اجباری برای حضور در دادگاه لغو شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان